Po licznych zapowiedziach przyszła pora na oficjalne zdjęcia prawdopodobnie piątej generacji Kia Optima. Koreański producent przyzwyczaił nas, że jego premierowe modele wyglądają zaskakująco dobrze i tym razem również nie będziemy rozczarowani.
Kia zaprezentowała zdjęcia prawdopodobnie kolejnej generacji flagowego modelu Kia Optima. Dlaczego prawdopodobnie? Ponieważ zdjęcia dotyczą modelu sprzedawanego na rodzimym rynku, noszącego oznaczenie K5. Poza Koreą K5 jest znany jako Optima. Z dużym jednak prawdopodobieństwem Europejska wersja nie będzie się znacząco różnić.
Klasyczna limuzyna czy może liftback?
Aktualne rynkowe trendy przedefiniowują klasyczne limuzyny. Praktyczność bierze górę i coraz częściej pokrywa bagażnika otwiera się wraz z szybą. Najlepszymi przykładami są tu Skoda Superb oraz Peugeot 508. Zdjęcia pokazują, że również K5 ma znacznie bardziej dynamiczny, przypominający mieszankę coupe-liftback profil. Bezramkowe szyby boczne i mocno nachylona linia dachu łagodnie opada do klapy bagażnika. Całość wieńczy subtelny spojler w stylu ducktail. Z tyłu, podobnie do nowych modeli przez całą szerokość auta przebiega pasek świetlnym LED, podzielony w serię kresek w stylu alfabetu Morse’a.
Oświetlenie LED z przodu wygląda równie wyraziście, a sygnatura świetlna płynie w ostrym kształcie litery Z, od krawędzi przedniego skrzydła do góry zderzaka. Charakterystyczny grill Kia z „tygrysim nosem” pozostaje, a maskę pokrywają ostre linie.
Ogólnie rzecz biorąc, K5 (i być może Optima) urósł w stosunku do swojego poprzednika. Przy 4 905 mm jest o 50 mm od niego dłuższy, a także o 25 mm szerszy. Sportowy profil auta został osiągnięty dzięki obniżeniu go o 20 mm. Rozmiary kół wynoszą od 16 do 19 cali, w zależności od specyfikacji.
Szkice wnętrza sugerują wysoki środkowy tunel, który otula otoczenie kierowcy. Para szerokoekranowych wyświetlaczy cyfrowych znajduje się w górnej części deski rozdzielczej: jedna dla tablicy rozdzielczej, a druga dla funkcji informacyjno-rozrywkowych.
Czekamy na więcej
Pierwsze zdjęcia auta przywołują skojarzenia. Front przywołuje wspomnień czar Mitsubishi Galant, a ciekawie narysowany wzór lamp nowego Peugeot 508. Linia boczna została jednak spójna z poprzednikiem. Tył natomiast to najnowsze modele Koreańskiego producenta. Auto może się podobać. Czy podtrzyma dotychczasowe sprzedażowe sukcesy?
Wszystko oczywiście zależy od wyceny, bo o jakość i ogólne warunki gwarancji (7 lat lub 150 tys. km) możemy być spokojni. Sprzedaż w klasie samochodów rodzinnych w segmencie D maleje w porównaniu do SUV-ów o podobnej wielkości. Wielu producentów rezygnuje z reprezentanta w tej klasie (Honda, Nissan, Citroen) na rzecz auta z większym prześwitem (np. C5 Aircross).
K5 ma trafić do sprzedaży na krajowym rynku koreańskim w grudniu. Przełom roku, powinien również przynieść oficjalne dane dotyczące specyfikacji technicznej i cenowej w europie.
Źródło: autoexpress
Komentarze