CLS wspólnie z roadsterami i kabrioletami należy w Mercedes-Benz do tzw. kategorii samochodów marzeń. Wraz z delikatnym odświeżeniem, zyskał bardziej sportowy design, większy zakres indywidualizacji oraz nową limitowaną edycję Mercedes-AMG.

Mercedes-Benz CLS czyli czterodrzwiowa limuzyna z mocno opadającą linią dachu w stylu coupe już od pierwszej generacji rozgrzewa emocje. Do dziś klienci z całego świata kupili już ponad 450 000 egzemplarzy tego modelu. Pierwszą z nich zaprezentowano w 2004 r. W 2020 r. największym rynkiem sprzedaży CLS-a były Chiny, a następnie Korea Południowa, USA i Niemcy. Jako powód zakupu modelu nabywcy najczęściej wskazują wyjątkowy design.

Po odświeżeniu CLS prezentuje się w jeszcze bardziej sportowo

Z zewnątrz zmiany zauważy tylko uważny obserwator. Podstawowy wariant AVANTGARDE otrzymał nowy pas przedni z efektownymi wlotami powietrza, dwiema listwami po bokach i dolną listwą wykończeniową ze srebrnym wykończeniem. To po niej chyba najłatwiej rozpoznać zmodernizowane auto. Z tyłu również niewiele zmian. Tylny zderzak otrzymał czarną wstawkę przypominającą dyfuzor oraz chromowaną listwę ozdobną.

Mercedes-Benz CLS wyposażony w elementy nadwozia z linii AMG, otrzymał przedni zderzak z wyprofilowaniem na kształt litery A w kolorze czarnym, przedni spojler ze srebrnym wykończeniem splitera, sportowe wloty powietrza z pionowymi poprzeczkami i aerodynamicznie ukształtowane prowadnice powietrza w czarnym, błyszczącym wykończeniu. Specyfikacja obejmuje też osłony progów AMG oraz spojler AMG na pokrywie bagażnika. Nabywcy mają do wyboru dwie nowe wersje kolorystyczne 20-calowych, wieloramiennych obręczy kół AMG z lekkich stopów (szarość tremolitu lub błyszcząca czerń).

Wszystkie egzemplarze z nadwoziem w liniach AVANTGARDE lub AMG otrzymują nową osłonę chłodnicy z wzorem Mercedes-Benz (trójwymiarowy wzór gwiazdy z chromowanymi, błyszczącymi powierzchniami), a także z czarną, lśniącą listwą z chromowaną wstawką oraz gwiazdą Mercedesa. W palecie odcieni nadwozia pojawił się nowy kolor lakieru spektralny niebieski oraz lakiery specjalne tj. czerwień jupiter, biel kaszmiru, magno i zieleń szmaragdu.

1/4
CLS
CLS
CLS
CLS
CLS
CLS
CLS
CLS

Zmiany wewnątrz

Również wnętrze zostało delikatnie poprawione. Do wyboru są dwie nowe wersje wykończenia, obejmujące konsolę środkową: brązowe drewno orzechowe o otwartych porach oraz szare drewno o wysokim połysku. Kolejne kombinacje kolorystyczne wprowadzono też do gamy skórzanych tapicerek (szary neva/szary magma i brąz sienna/czarny).

W ramach aktualizacji Mercedes-Benz CLS otrzymuje przeprojektowaną, wielofunkcyjną kierownicę obszytą skórą nappa, chromowaną, srebrną powierzchnię mają też łopatki zmiany biegów. Z opcjonalnym pakietem wspomagania bezpieczeństwa jazdy kierowcę wspierają Aktywny asystent odległości DISTRONIC oraz Aktywny asystent kierowania. Kierownica wykorzystuje wówczas funkcję wykrywania dotyku – czujniki pojemnościowe z przodu i z tyłu wieńca rejestrują, czy dłonie na nim spoczywają. Nie wymaga to teraz żadnego dodatkowego ruchu kierownicą.

W celu dodatkowej personalizacji opcjonalnie otrzymamy dwukolorowe wnętrze designo wykończone ekskluzywną skórą nappa w pięciu nowych kombinacjach, m.in. czerwono-czarnej, biało-czarnej i niebiesko-czarnej.

1/3

Mercedes-AMG CLS 53 4MATIC+

Mercedes-AMG odświeżył także sportowy topowy wariant CLS-a. Zmiany w wersji 53 4MATIC+ obejmują przeprojektowany przedni pas ze sportowym zderzakiem AMG z czarnymi prowadnicami powietrza i widocznymi kurtynami powietrznymi, a także charakterystyczną dla AMG osłonę chłodnicy z pionowymi poprzeczkami. Obramowanie przedniej szyby ma wykończenie z polerowanego aluminium lub – w połączeniu z pakietem Night – w kolorze czarnym, błyszczące. Lusterka boczne są seryjnie lakierowane na kolor nadwozia, ale i tu są wyjątki. Auta z pakietem AMG Night mają lusterka w kolorze czarnym (wysoki połysk), a z pakietem AMG Exterior II Carbon – z wykończeniem obudowyz włókna węglowego. Także Mercedes-AMG wprowadził najnowszą generację kierownicy, doposażoną w znane z innych modeli AMG przyciski z wyświetlaczem.

CLS 53 4MATIC+ oferuje 435 KM, czyli tyle samo co wcześniej. Jednostkę posiada zintegrowany rozrusznikoalternator który na krótko dostarcza dodatkowe 16 kW (22 KM) mocy i 250 Nm momentu obrotowego i zasila 48-woltową pokładową instalację elektryczną. Przekłada się to na sprint do setki w 4,5 sekundy i maksymalną prędkość 250 km/h (270 km/h z pakietem AMG Driver).Odpowiednią dynamikę zapewnia również niezwykle przekładnia AMG SPEEDSHIFT TCT 9G, w pełni zmienny napęd na wszystkie koła AMG Performance 4MATIC+ i zawieszenie pneumatyczne AMG RIDE CONTROL+.

1/4

Limitowana edycja Mercedes-AMG Edition

Mercedes zakłada zbudowanie jedynie 300 egzemplarzy limitowanej edycji CLS-a – Edition. Nabywcy mają tu do wyboru dwa odcienie nadwozia: biel kaszmiru magno i szarość selenitu. Nad osłonami progów znajdują się pasy o wyścigowym wzornictwie, ciemnoszare z metalicznym połyskiem (biały lakier) lub czarnez niemetalicznym wykończeniem (szary lakier). Oba warianty pasów mają czerwone zaakcentowanie. Standardem limitowanej wersji są 20-calowe obręcze AMG z lekkich stopów z pięcioma podwójnymi ramionami, polakierowane na czarno i z błyszczącym rantem, a także pakiety AMG Night oraz AMG Night II z wybranymi elementami w kolorze czarnym, ze lśniącym wykończeniem.

Seryjna specyfikacja obejmuje pakiet AMG DYNAMIC PLUS (m.in. czerwone zaciski hamulcowe, kierownica ze wstawkami z mikrofibry DINAMICA, dodatkowy tryb jazdy RACE z trybem Drift). Po otwarciu przednich drzwi wbudowane oświetlenie LED prezentuje na nawierzchni obok auta emblemat AMG. W kabinie uwagę zwraca dwukolorowa skórzana tapicerka nappa AMG w kolorze czarno-srebrnym, elementy ozdobne AMG z włókna węglowego, kierownica ze skóry nappa i DINAMICA z kontrastowymi, czerwonymi przeszyciami, a także przyciski AMG na kierownicy oraz emblemat AMG na konsoli środkowej.

Wersje napędowe CLS: mocne i efektywne silniki

W marcu 2021 r. do oferty trafił CLS 300 d 4MATIC z techniką łagodnej hybrydy. Moc maksymalna układu wynosi 265 KM plus 20 KM z jednostki elektrycznej. Odzysk energii i możliwość „żeglowania” przy wyłączonym silniku sprawiają, że zespół ten jest bardzo efektywny. Poza tym to w CLS posiada te same jednostki co przed liftingiem.

Do oferty należą benzynowe wersje CLS 350 (299 KM), CLS 450 4MATIC (367 KM) i CLS 53 4MATIC+ (435 KM) oraz wysokoprężne CLS 220 d (194 KM) i CLS 400 d (330 KM).

Nowy Mercedes CLS w pigułce

  • Kosmetyczne zmiany w obrębie stylistyki (dodano nieco chromu w obrębie przedniego i tylnego pasa),
  • w palecie odcieni nadwozia pojawił się nowy kolor lakieru spektralny niebieski oraz lakiery specjalne tj. czerwień jupiter, biel kaszmiru, magno i zieleń szmaragdu,
  • dwie nowe wersje wykończenia, obejmujące konsolę środkową: brązowe drewno orzechowe o otwartych porach oraz szare drewno o wysokim połysku,
  • nowa kierownica z czujnikami pojemnościowymi z przodu i z tyłu wieńca,
  • jedynie 300 egzemplarzy w limitowanej edycji CLS-a – Edition,
  • nowa jednostka napędowa 300 d 4MATIC mild-hybrid o mocy 265 KM + 20 KM z jednostki elektrycznej

Spoglądając na dość wąski zakres zmian, cena nie powinna się znacząco zmienić. W tym momencie cennik otwiera CLS-a otwiera wersja 220 d, wyceniona na 253 600 zł. Za benzynowe 6 cylindrów (450) trzeba zapłacić 354 100 zł, natomiast za odmianę AMG – 446 700 zł. 

Przeczytaj również:

Nowy Mercedes klasy C W206

 

 

Komentarze