Opel rusza z zapisami na najnowszą wersję modelu Corsa. Reprezentanta segmentu B szóstej generacji kupimy już za 49 990 zł.
Opel rozpoczyna przyjmowanie zamówień na nową Corsę. Popularne auto segmentu B oprócz klasycznych jednostek napędowych oferowane będzie również w wersji całkowicie elektrycznej – Corsa-e.
Corsa F
Mała Corsa reprezentuje najpopularniejszy segment w europie – segmentu B. Corsa F bazuje na platformie CMP, pozwalającej na zbudowanie auta w pełni elektrycznego. Tak też zrobiono. Niemiecki producent Corsą-e zamierza zelektryfikować stolice Starego Kontynentu.
Auto z każdą kolejną generacją rośnie. Nowa Corsa mierzy 4,06m długość i 1431 mm wysokości. To odpowiednio o 4 i 5 centymetrów więcej niż poprzedniczka i o 4 cm więcej od VW Golf III-generacji. Co ciekawe, kierowca Corsy F siedzi o 28 mm niżej niż w poprzedniczce. Obniżenie punktu ciężkości przełożyło się na bardziej sportowy charakter i znacznie pewniejsze prowadzenie. Corsa F jest również o ok. 100 kg lżejsza niż obecny model.
Wyposażenie z wyższych segmentów
Lista wyposażenia opcjonalnego Opla Corsa jest naprawdę bogata. Znajdziemy tu nie tylko wszystkie elementy dostępne w konkurencyjnych autach miejskich, ale również także coś „ekstra”. Corsa F proponuje wyposażenie zarezerwowane dla większych i wyżej pozycjonowanych aut.
F- ka dostępna jest m.in. z w pełni LED-owymi, 8-segmentowymi reflektorami matrycowymi IntelliLux. Snop światła jest kontrolowany przez nowej generacji kamerę przednią (high-res). W tym segmencie Opel nigdy wcześniej nie oferował tak zaawansowanych reflektorów. Niestandardowe są tutaj również systemy wsparcia kierowcy, tj. funkcja rozpoznawania znaków drogowych (system potrafi teraz odczytać niestandardowe komunikaty wyświetlane przez zarządców dróg) oraz adaptacyjny tempomat ACC. Auto oferuje również system flank guard, czyli ostrzeżenie o przeszkodach z boku samochodu (np. słupek, głaz), SBSA, alarm o obiekcie w martwym polu (rowerzysta, inny pojazd), czujniki parkowania, asystent parkowania -Corsa sama zaparkuje we wskazaną lukę.
We wnętrzu znajdziemy ekran dotykowy LCD w panelu środkowym może mieć 7 (Multimedia Navi) lub 10 cali (Multimedia Navi Pro). Dotychczas spotykane były ekrany do 8 cali. Nowy jest również interfejs „Opel Connect”, różniący się od dotychczasowego „IntelliLink”. System działa w trybie live-nawigacja (uwzględnia bieżące korki, wypadki), eCall (automatycznie powiadomienie służb ratunkowych o wypadku), a dzięki Opel Assistance kierowca głosowo poinformuje zespół o mniej poważnych zdarzeniach, np. przy awarii i otrzyma pomoc w tym zakresie. Fotele kierowcy i pasażera dostępne w wersji z masażem, tego również nie było wcześniej w Corsie.
Produkcja nowego modelu odbywać się będzie w Saragossie w Hiszpanii, tam gdzie Crossland X.
Nowy Opel Corsa powstał na tej samej platformie co bliźniaczy Peugeot 208 – zobacz
Nowy model oferowany będzie w czterech wersjach wyposażenia. Za podstawową wersję z silnikiem benzynowym 1.2l i mocy 75 KM zapłacimy 49 990 zł*
Źródło: Samar, materiały prasowe Opel
*(cena brutto w Polsce z podatkiem VAT).
Komentarze