Zaprojektowany od podstaw nowy Peugeot 208 jest prawdopodobnie jednym z najbardziej atrakcyjnych modeli w zatłoczonym segmencie B w Europie.

Niecały miesiąc po tym, jak Renault wprowadził Clio piątej generacji, kolejna francuska marka zaprezentuje swoje zupełnie nowe miejskie autko przed debiutem w Genewie w 2019 roku. To coś więcej niż tylko facelifting, ponieważ zmodyfikowany hatchback PSA został poddany sporej liczbie zmian. Jak pokazują zdjęcia, Peugeot 208 przyjmuje styl od swojego większego brata – modelu 508 – jeśli chodzi o wygląd zewnętrzny.

Motyw tygrysich pazurów na froncie Peugeota wygląda lepiej niż kiedykolwiek, a w najbogatszej wersji wyposażenia model 208 posiada reflektory full LED, które nadają małemu hatchbackowi ekskluzywny wygląd. Dostępne są koła o rozmiarze 17 cali wraz z czarnym dachem w celu skontrastowania głównego koloru nadwozia. Podobnie jak w przypadku modelu 508 oznaczenie modelu zdobi maskę tuż nad logiem lwa – jako ukłon w stronę Peugeotów z przeszłości.

Wewnątrz Peugeota 208 znajdziemy autorskie rozwiązanie i-cockpit znane np. z modelu 508, dzięki czemu dwieścieósemka zyskuje w oczach względem swoich rywali. Montowany wysoko cyfrowy zestaw wskaźników jest uzupełniony o ekran dotykowy dostępny w rozmiarach pięć, siedem i dziesięć cali. Większość elementów sterujących została zintegrowana z systemem Infotainment, dzięki czemu fizyczne przyciski i przełączniki zostały ograniczone do minimum. Błyszczące czarne powierzchnie są połączone z akcentami z włókna węglowego, natomiast sportowa kierownica spłaszczona zarówno z dołu i z góry może sprawić, że pomyślisz, że jedziesz hothatchem, a nie małym miejskim samochodem.

Przejście ze starej platformy PF1 na nową Common Modular Platform (CMP) umożliwiło inżynierom Peugeota zrzucenie 30 kg, a zarazem poprawiło aerodynamikę. Świeży model 208 poprawiono również pod względem komfortu, ponieważ poziom szumów, wibracji i twardości (NVH) jest niższy w porównaniu do poprzednika. Moc pod maską pochodzi z trzycylindrowego turbodoładowanego silnika benzynowego o pojemności 1,2 litra oraz 1,5-litrowego silnika wysokoprężnego. Jednostka benzynowa będzie oferowana z mocą 75 KM oraz wyłącznie z pięciobiegową manualną skrzynią biegów. Następnym wariantem będzie wersja o mocy 100 KM z sześciobiegową manualną lub ośmiobiegową skrzynią automatyczną. Nie możemy zapomnieć o mocniejszej wersji 130 KM, dostępnej wyłącznie z automatem. Diesel osiąga moc 100 KM i jest dostępny tylko z sześciobiegową skrzynią manualną.

Elektryczna wersja Peugeota 208

Peugeot oferuje nam również w pełni elektryczny e-208 o mocy 136 KM i momencie obrotowym wynoszącym 260 Nm. Odmiana ta pozwoli rozpędzić małego lwa do pierwszej setki w czasie 8,1 sekundy, gdy skrzynia biegów znajduje się w trybie sport. Alternatywnie istnieje tryb normalny do codziennego użytku i tryb eco, kiedy chcemy uzyskać jak najwyższy zasięg. Miłą informacją może być fakt, że akumulator o pojemności 50 kWh zainstalowany jest pod podłogą bagażnika, co oznacza, że ​​nie wpłynie negatywnie na ilość miejsca w bagażniku.

Jeśli chodzi o ładowanie akumulatora, trwa to osiem godzin przy użyciu ładowarki o mocy 7,4 kW lub 5 godzin i 15 minut przy zasilaniu z ładowarki 11 kW. Tam, gdzie jest to możliwe, nowy e-208 może naładować 80% swojej baterii w zaledwie 30 minut dzięki szybkiemu ładowaniu 100-kilowatowemu. Peugeot gwarantuje, że akumulator będzie miał 70% pojemności po ośmiu latach lub po 160 tys. km.

Peugeot 208 dostępny będzie w wersji: access, active, allure, GT line i GT, a także e-208 o zerowej emisji spalin.

źródło: Peugeot

Komentarze