Podejrzewałem, że stanie się to prędzej czy później. Netflix w Polsce usuwa możliwość sprawdzenia możliwości serwisu w trakcie bezpłatnego okresu próbnego.

Co to może oznaczać? Niestety, firma zaczęła rejestrować ogromne straty związane mówiąc bez ogródek-z oszustwami. Wiele osób, również w kręgu moich znajomych, po darmowym miesiącu, zamiast wybrać jeden z trzech dostępnych pakietów, logowało się na popularny portal aukcyjny, w celu zakupienia kolejnego miesiąca za kilka złotych. Oczywiście sprzedający zakładali konta na wirtualne lub kradzione karty kredytowe/debetowe.

Proceder znany był od dawna Allegro, jak i firmie oferującej VOD. Portal aukcyjny, mimo usuwania aukcji nie radził sobie skutecznie z oszustami, a gdy Netflix dołączył do walki, rozwiązał go ostatecznie. Aktualnie, Polscy klienci, po wejściu na stronę firmy strumieniującej wideo, zamiast zobaczenia komunikatu zachęcającego do skorzystania z darmowego okresu próbnego, zobaczą jedynie listę pakietów do wyboru.

W komunikacie firmy możemy przeczytać: „Testujemy dostępność i czas trwania bezpłatnej wersji próbnej, aby lepiej zrozumieć wartość platformy Netflix dla użytkowników. Testy te zazwyczaj różnią się pod względem czasu ich trwania i regionów, w których występują. Nie muszą też oznaczać wprowadzenia testowanych zmian na stałe„. Choć sam nie wierzę, że to tylko testy, to mam cichą nadzieję, że się mylę. Warto wspomnieć, że nie są to jedyne „testy”, które Netflix postanowił wdrożyć w Polsce. Część użytkowników narzeka na znaczny wzrost cen w serwisie. Sam tego nie doświadczyłem, więc uznaje to jako plotki, o których warto wspomnieć.

Z całą pewnością liczba zmian, którą wprowadza Netflix jest bardzo niekorzystna dla Polaków, którzy otrzymują od firmy stosunkowo małą ilość filmów i seriali. W naszym kraju ceny abonamentu w stosunku do ilości dostępnych materiałów są jednymi z najwyższych na całym świecie. Dodatkowe obostrzenia mogą zdecydować o powrocie rzeszy internautów do nielegalnych źródeł pozyskiwania contentu.

A Wy korzystacie z usług Netfliksa? Zauważyliście wzrost cen pakietów? Jak zapatrujecie się na zmiany, jakie wprowadza amerykańska firma w swoich usługach? Podzielcie się swoją opinią w komentarzach.

Źródło: wp.pl

Komentarze