BMW poszerzy gamę modelową o czterodrzwiowe 8 Gran Coupé. Najnowsze zdjęcia szpiegowskie pokazują samochód w minimalnym kamuflażu.

Historia BMW serii 8 rozpoczyna się od debiutu w 1989 roku. Było to luksusowe i bardzo szybkie auto sportowo-użytkowe. Choć w ofercie zastąpiło serię 6, był to samochód pozycjonowany znacznie wyżej. Tak też ma być z nową ósemką w czterodrzwiowym nadwoziu typu gran coupé. Od listopada tego roku, po 19 latach przerwy, seria 8 obecna jest w ofercie w wersjach coupé i cabrio.

Model przejmuje pozycję rynkową zajmowaną przez obecną serię 6 Gran Coupé.

Model przejmuje pozycję rynkową zajmowaną przez obecną serię 6 Gran Coupé i ma być bezpośrednim konkurentem samochodów takich jak Porsche Panamera i Mercedes-Benz CLS. Auto dzieli platformę i rozwiązania technologiczne z coupé serii 8. Jednak z poszerzonym rozstawem osi i podwyższoną linią dachu oferuje znacznie więcej miejsca dla pasażerów i bagażu.

Nowe szpiegowskie zdjęcia  pokazują, że projekt jest adaptacją znaną już z wersji coupé oraz kabrioletu. Przedni pas auta nie został ukryty i – co tu ukrywać – jest analogiczny do innych wersji nadwoziowych. Zagadką pozostanie solidnie zakamuflowany tył auta. Producent nie ujawnił również informacji na temat tylnej kanapy. Nie wiemy, czy oferowane będą dwa lub trzy siedzenia w drugim rzędzie. W wersji coupé znajdziemy tam dwa miejsca.

W sprzedaży auta pojawią się dopiero późną jesienią 2019 roku.

Gama silników Gran Coupé będzie odzwierciedlać pozostałe modele z serii 8. Punktem wyjściowym będzie silnik wysokoprężny o mocy 320 KM 840d xDrive. Później dostępna będzie flagowa wersja M8, z silnikiem benzynowym 4,4 l V8 z podwójnym turbodoładowaniem, produkującym ponad 530 KM. Prawdopodobnie w ofercie pojawi się także silnik benzynowy o niższej mocy.

Dwudrzwiowa 840d wyceniana jest na 476 000 zł, więc prawdopodobnie podstawowa wersja Gran Coupé osiągnie poziom 500 000 zł. Na oficjalną prezentację poczekamy jeszcze do pierwszej połowy 2019 roku, a w sprzedaży auta pojawią się dopiero późną jesienią.

 

źródło: autocar

Komentarze