Do sieci trafiły pierwsze oficjalne zdjęcia trzeciej generacji Dacii Sandero. Premiera nowego modelu 29 września.

Trzecia generacja Dacii Sandero oficjalnie zadebiutuje pod koniec września. W salonach zobaczymy ją nieco później, bo na przełomie roku, ale już teraz producent obiecuje wyższy poziom wyposażenia, z zachowaniem tych samych standardów – prostoty i niezawodności. Dacia nie ujawniła do tej pory żadnych informacji na temat danych technicznych nowego Sandero. Z opublikowanych teaserowych zdjęć wiemy jednak na pewno, że hatchback otrzyma zaktualizowaną stylizację.

Ewolucyjne zmiany

Dacia przyjęła ewolucyjne podejście do projektu nowego Sandero. Ogólny kształt samochodu pozostał-proste, smukłe linie i wysoka linia dachu. Opublikowane zdjęcia potwierdzają również, że do sprzedaży trafi także wersja wyposażenia inspirowana SUV-ami – Stepway. Podobnie jak w jego poprzedniku, otrzyma relingi dachowe, czarne plastikowe poszycie nadwozia i nieco większy prześwit.

Od chwili debiutu w 2008 roku, Sandero opiera się na tej samej platformie, co Renault Clio trzeciej generacji-a ta zaczyna pokazywać swój wiek. Tak więc, aby zachować zgodność z aktualnymi przepisami dotyczącymi bezpieczeństwa oraz emisji spalin, Dacia wydaje się przygotowana do przeprowadzenia Sandero na tą samą platformę CMF-B, co najnowsze Clio i Nissan Juke, potencjalnie podnosząc przy tym jego cenę.

Aby jednak utrzymać koszty na jak najniższym poziomie, mało prawdopodobne jest, aby Dacia wyposażyła Sandero w łagodne hybrydy lub hybrydowe układy napędowe Sojuszu Renault-Nissan. W zamian pozostanie dobrze znana gama silników benzynowych i wysokoprężnych o małej pojemności skokowej.

W związku z tym w trzeciej generacji Sandero zobaczymy najpewniej podstawowe silniki znane z Renault Clio. Opcje mogą obejmować wolnossący, trzycylindrowy silnik benzynowy o mocy 71 KM, o pojemności 1,0 litra- przeznaczony dla dolnej części gamy Sandero. Turbodoładowany czterocylindrowy silnik benzynowy o mocy 128 KM i pojemności 1,3 litra znalazłby miejsce jako droższa opcja.

Budowa auta w oparciu o platformę CMF-B, oznaczałaby również, że nowy Sandero mógłby otrzymać przyzwoity zastrzyk technologiczny. Ciekawi jesteśmy również czy Dacia spróbuje zaimplementować bardzo dobry system informacyjno-rozrywkowy z Clio oraz cyfrowy zestaw wskaźników. Mógłby to być ogromny krok naprzód, ale oba rozwiązania mogą okazać się jednak zbyt drogie jak na atrakcyjnie wycenianą Sandero.

Przyglądając się uważnie zdjęciom, dostrzeżemy w tle kolejną generację sedana – Dacia Logan. Tradycyjnie, bazował będzie na tych samych podstawach co Sandero i otrzyma ten sam zaktualizowany język stylizacji i technologię.

Niestety zdjęcia to jedyne co ujawniono przed oficjalną premierą. Do tej pory producent nie przedstawił danych technicznych, oferty silnikowej, wyposażenia, ani co najważniejsze specyfikacji cenowej nowych modeli. Warto jednak poczekać, ponieważ stylistycznie zapowiada się obiecująco.

Źródło: autoexpress

Komentarze