Przed kilkoma laty Łada kojarzyła się nam z jednym i tym samym, czyli tandeta, niezbyt wygodne samochody dla kierowców, mowa tu o dosyć popularnej Ładzie 2107, która w latach 80-90 również była popularna na naszych drogach.

Od 2015 roku na rynku głównie Rosyjskim, ale i również europejskim (m.in. Niemcy) można kupić nową Ładę, zwaną Vesta. Niedawno Rosjanie poszli o krok dalej i postanowili wypuścić nową odmianę Vesty, „Sport”.

Czym różni się „Sportowa” wersja Vesty od standardowej? Z przodu zmieniła się stylistyka wlotów powietrza i forma chromowanych wstawek przypominających symbol X, zaś z tyłu znajdziemy dyfuzor z wbudowanym reflektorem przeciwmgielnym i podwójną końcówką wydechu. Na progi drzwi dodano specjalne nakładki, a na pokrywie bagażnika – spoiler, którego kształt dopasowano w trakcie prób aerodynamicznych.

Vesta Sport ma zaprojektowane całkowicie od podstaw nowe 17-calowe felgi. Zawieszenie w porównaniu ze standardowym modelem zmniejszono do 162 mm, z tyłu wykorzystano hamulce tarczowe. Dodatkowo samochód zrzucił 19 kg względem zwykłej wersji.

Pod maską prawdopodobnie znajdzie się silnik 1.8 o mocy od 122 do 145 KM (187 Nm). Przyspieszenie do 100 km/h zajmie około 9,6 s, a prędkość maksymalna wyniesie 198 km/h.

Premiera Łady Vesta Sport odbędzie się pod koniec sierpnia na salonie motoryzacyjnym Moskwa 2018. Tam też producent ujawni wszystkie szczegóły dotyczących samochodu oraz konkretne informacje na temat silników i ceny.