BMW modelem 128ti wypełni lukę pomiędzy BMW 120i, a BMW M135i xDrive. Ti oferowana będzie jako bezkompromisowa alternatywa dla najwyższego modelu z napędem na wszystkie koła.
BMW modelem 128ti wskrzesza długą tradycję marki. Od lat 60. skrót „TI”, później „ti”, oznacza „Turismo Internazionale” i używany był w szczególnie sportowych modelach, począwszy od legendarnego BMW 1800 TI i BMW 2002 TI po BMW 323ti Compact i BMW 325ti Compact z końca lat 90. BMW modelem o oznaczeniu 128ti wypełni lukę pomiędzy BMW 120i, a BMW M135i xDrive. Ti oferowana będzie jako bezkompromisowa alternatywa dla najwyższego modelu z napędem na wszystkie koła.
Turismo Internazionale
Wersję Turismo Internazionale rozpoznamy dzięki szerokiej listy ekskluzywnych detali. Zarówno zewnątrz jak i wewnątrz BMW 128ti znacząco odróżna się od innych modeli. Samochód bazujący na modelu M posiada specjalne osłony i maskownice, wykończenia progów oraz napis „ti” przed tylnymi kołami z akcentami w sportowej czerwieni. W przypadku wyboru lakierów metalizowanych: czerwieni Melbourne lub niebieski Misano, opcjonalnie można z nich zrezygnować, a napis „ti” zastąpić czarnym.
Również we wnętrzu znaleźć można wiele czerwonych akcentów. Wiele powierzchni wypełnia czerwonym kolor. Znajdziemy go na oparciach, oferowanych standardowo, foteli sportowych, w formie skrótu „ti” na podłokietniku środkowym boczkach drzwi i desce rozdzielczej. Również obręcz i osłona poduszki powietrznej kierownicy sportowej M posiadają czerwone szwy.
Zawieszenie zostało obniżone o 10 mm, a specjalnie dostrojony sportowy układ jezdny M, blokada mechanizmu różnicowego Torsen oraz specjalny układ kierowniczy wskazują, że auto zaprojektowano z myślą o aktywnej jeździe.
BMW 128ti oferuje sztywniejsze stabilizatory o większym naprężeniu wstępnym z BMW M135i xDrive. Twardsze sprężyny i odpowiednio dostosowane do tego amortyzatory zapewnią wysoką dynamikę jazdy. Ponadto pojazd z napędem na przednie koła jest o około 80 kg lżejszy od najwyższego modelu.
Do napędu wersji Ti posłuży silnik BMW TwinPower Turbo o pojemności 2,0 l. Napęd wywodzi się bezpośrednio z najmocniejszego 4-cylindrowego silnika BMW Group z BMW M135i xDrive i generuje moc 195 kW (265 KM). 8-stopniowa sportowa skrzynia Steptronic należy do wyposażenia standardowego.
Doskonale hamowanie zapewniają, podobnie jak w BMW M135i xDrive, oferowane w standardzie sportowe hamulce M z zaciskami lakierowanymi, po raz pierwszy w BMW serii 1, na czerwono. Dla modelu BMW 128ti zarezerwowano 18-calowe obręcze kół ze stopów lekkich Y Spoke 553 M Bicolor. Na życzenie i bez dodatkowej opłaty dostępne są opony sportowe (Michelin Pilot Sport 4).
Komentarze