Nowy Ford Focus ST to samochód stworzony do miasta, gotowy w każdej chwili wyjechać na tor. Focus już od pierwszej generacji słynął ze świetnego prowadzenia, a kolejne tylko upewniały w tym przekonaniu. Najnowsza wersja obiecuje jeszcze lepsze prowadzenie i więcej radości z jazdy.

Nie tylko sportowy design

Patrząc na nowego Forda Focusa ST nie mamy do końca pewności czy jest to już ST czy tylko ST-line, bo wyglądają bardzo podobnie. ST różni się emblematami na grillu i tylnej klapie, lakierowanymi na szaro dolnymi kratkami przedniego zderzaka, dyfuzorem w kolorze nadwozia czy spoilerem który w przeciwieństwie do ST-line nie ma zadania tylko estetycznego, a faktycznie poprawia przyczepność przy wysokich prędkościach. Nowy model otrzymał dwie pojedyncze końcówki wydechu, co pozwoli na zamontowanie haku holowniczego. Auto może być w wersji hatchbacka w 5-ciu drzwiach lub kombi.

Co pod maską?

Nowy ST posiada silnik 2.3 Ecoboost, który mogłoby się wydawać, że znamy już z poprzedniej generacji Focusa RS czy mustanga, jednak jest to zupełnie nas nowo zaprojektowany silnik. Motor osiąga moc aż 280 KM i dysponuje maksymalnym momentem 420 Nm. Jest to dotychczasowo najmocniejszy silnik oferowany w Focusie ST. Jeśli jednak niekoniecznie zależy nam na wysokiej mocy, a bardziej na niskim spalaniu, jednocześnie nie tracąc wspaniałego prowadzenia, producent przygotował do tego modelu silnik wysokoprężny 2.0 Ecoblue o mocy 190 KM.

Nowy hot hatch według danych katalogowych osiąga pierwszą setkę w 5.7 sekundy, co przy samochodzie z napędem na przód i w porównaniu z innymi autami tej klasy jest bardzo dobrym wynikiem. Prędkość maksymalna została ograniczona elektronicznie do 250 km/h. W przypadku diesela przyspieszenie 0-100 km/h wynosi 7.6 sekundy, a prędkość maksymalna to 220 km/h.

Ford Focus ST łączy świetne osiągi i radość z jazdy. Dzięki zastosowaniu eLSD (Electronic Limited Slip Differential) czyli elektronicznego mechanizmu różnicowego auto zapewnia lepsze trzymanie się drogi na zakrętach i większa stabilność. Dzięki sterowaniu przez komputer, który zapobiegawczo włącza mechanizm, samochód dużo szybciej reaguje na niespodziewane zmiany przyczepności i na zachowanie kierowcy. Auto ma funkcję wyrównania obrotów silnika i skrzyni biegów, dzięki czemu kierowca nie musi już sam stosować tzw. międzygazu przy redukcji biegów.

Ceny nowego Focusa ST zaczynają się od ok 130 tyś PLN.

Źródło: Ford.pl

Komentarze