Nowy Nissan Juke polaryzuje jak nigdy dotąd. Po serii zdjęciowych zapowiedzi przygotowanych przez japońskiego producenta przyszedł czas na oficjalną prezentację.
„Albo pokochasz, albo znienawidzisz” – powiedział Matt Weaver, szef projektu Nissan Europe, nawiązując do wyglądu Juke-a pierwszej generacji. Oczywiście okazało się, że miał rację. Mimo to Nissan nie wyrządził sobie żadnej szkody, ponieważ sprzedał ponad milion Juke-ów od premiery modelu w 2010 roku.
Nawet w ubiegłym roku, pomimo pojawienia się licznego grona rywali, Nissan na przekór wszystkim sprzedał w Europie prawie 70 000 Juke-ów! Co ważne szczytowym poziomem była sprzedaż 106 242 sztuk w 2013 roku.
Druga odsłona
Juke drugiej generacji nadal wygląda jak Juke, choć zdecydowanie dojrzał. Przedstawiciele Japońskiego producenta przyznają, że biorąc pod uwagę sukces pierwszej generacji, projektowanie drugiej odsłony crossovera było ogromnym wyzwaniem.
Były trzy pełnowymiarowe projekty tego Juke’a – jeden z Japonii, jeden z Europy i jeden z USA. „Co ciekawe, wszyscy zaczęli dość ściśle wiązać się z europejskim. Myślę, że inne regiony zrozumiały, że to Europa jest tak naprawdę adresatem Juke ”- skomentował Weave
Nissan wyraźnie dąży do młodszych kierowców, którzy stawiają na styl i design. Nachylona linia dachu Juke i małe tylne szyby są bardziej atrakcyjne dla osób podróżujących z przodu, niż dla tych, którzy mają przewozić dzieci. Auto otrzyma szeroką możliwość personalizacji. Dostępnych jest 11 lakierów z kontrastowym dachem, a kupujący będą mogli dostosować zderzaki i progi boczne. Juke podczas prezentacji posiadał 19-calowe aluminiowe obręcze.
Wnętrze i technologia
Oprócz designu, najważniejszą częścią nowego Juke jest jego wnętrze. Projekt deski rozdzielczej skoczył o kilka poziomów wyżej. Ten z pierwszej generacji był dość infantylny, a wręcz zabawny. W tym przypadku jest on znacznie bardziej wyrafinowany i dojrzały z wykorzystaniem wysokiej jakości materiałów. Japoński producent postawił również na aspekt praktyczny. Juke rozszerzył się we wszystkich kierunkach, aby zapewnić bardziej przestronną kabinę. Przestrzeń bagażnika wzrosła o 70L do 422L.
Fotele w podstawowych odmianach będą materiałowe. Opcjonalnie mogą być wykończone Alcantarą lub naturalną skórą. Nowy Juke otrzyma Funkcje Satnav i ośmiocalowy ekran dotykowy, który jest kompatybilny z Apple CarPlay i Android Auto. Nissan podniósł poprzeczkę technologiczną dzięki nowej aplikacji, która pozwala właścicielom zdalnie blokować lub odblokowywać pojazd, a także sprawdzać ciśnienie w oponach i poziom oleju. Cyfrowy asystent Google umożliwia użytkownikom sterowanie funkcjami samochodu za pomocą poleceń głosowych. Aktualizacje techniczne są kontynuowane z szeroką gamą wsparcia dla kierowcy, w tym autonomicznym hamowaniem awaryjnym z wykrywaniem pieszych i rowerzystów. Półautonomiczna technologia Propilot firmy Nissan łączy adaptacyjny tempomat i asystent utrzymania pasa ruchu.
„Pierwszy samochód był tak silny w swoich zamiarach projektowych, że dosłownie wpłynął na całą branżę motoryzacyjną- Matt Weaver, szef projektu Nissan Europe”
Napęd
Pierwsze informacje wskazują, że nowy Juke otrzyma trzycylindrowy turbodoładowany silnik o pojemności 1,0 litra (86 kW / 180 Nm) i mocy 117KM z funkcją doładowania, która dodaje 20 Nm momentu obrotowego do 25 sekund przy pełnym przyspieszeniu. Opcjonalnie sześciobiegowa manualna lub siedmiobiegowy dwusprzęgłowy automat. Skromne jednostki napędowe podstawowych wersji powinny wystarczyć, ponieważ waży on tylko około 1200 kg.
Powtórzy sukces?
Producent jest przekonany, że powtórzy sukces poprzedniego Juke-a, pomimo mnóstwa konkurentów w tym segmencie, dzięki solidnej bazie klientów i poprawionej praktyczności. Czas pokaże, ale Juke jest doskonałym przykładem tego, jak jednoznaczny design, polaryzuje klientów.
A jak wam podoba się nowy crossover Nissana?
Komentarze