Najnowsze wcielenie małego Opla przechodzi serię katorżniczych testów w różnych warunkach drogowych. Wszystko po to, aby nowa Corsa VI mogła zagwarantować jeszcze wyższą jakość.

Szósta generacja Opla Corsy została opracowana z zastosowaniem najnowszych narzędzi projektowania wizualnego. Przygotowane w ten sposób auta przedprodukcyjne przechodzą właśnie szereg drogowych testów, tak aby móc wprowadzić ewentualnie poprawki. Przypomnijmy, że mały hatchback oficjalnie zadebiutuje jesienią tego roku.

Od stycznia specjaliści w dziedzinie podwozi, zespołów napędowych, elektroniki, oświetlenia oraz innych aspektów technicznych wykorzystują długą polarną zimę panującą w odległej Laponii, by przeprowadzić intensywne testy w niskich temperaturach na skutych lodem jeziorach oraz pokrytych śniegiem drogach.

Przedprodukcyjne egzemplarze Corsy krążą także po torach Ośrodka Testowego w niemieckim Dudenhofen.  Centrum w Russelsheim natomiast sprawdza poprawne działanie urządzeń elektroenergetycznych i energoelektronicznych na pokładzie auta.

Całkowicie elektryczny

Przeszło półtora roku po oficjalnym przejęciu przez francuski koncern PSA, mała Corsa będzie już czwartym – po crossoverach Crossland X i Grandland X oraz dostawczym Combo – samochodem zbudowanym w ścisłej niemiecko-francuskiej współpracy. Kolejna generacja Corsy otrzyma zupełnie nową platformę, wspólną z Peugeotem 208 i Citroenem C3. Mały Opel ma być produkowany w Hiszpańskiej fabryce w Saragossie.

Planowana gama modelowa obejmować będzie trzy i czterocylindrowe silniki benzynowe. Pod znakiem zapytania stoją jednostki wysokoprężne. Co ciekawe producent zapowiada również wariant z napędem całkowicie elektrycznym.

Kuracja odchudzająca to motoryzacyjny trend wspomagający zmniejszenie zużycia paliwa oraz emisji spalin. Najlżejsza wersja nowej Corsy nie przekroczy magicznej granicy 1000 kg. Pięciodrzwiowa wersja – bez kierowcy – ważyć będzie zaledwie 980 kilogramów. To ponad 100 kg mniej niż poprzednik.

Co ciekawe, w ofercie oplowskiego bestsellera pojawią się matrycowe reflektory IntelliLux LED, znane z modeli wyższego segmentu. Co więcej? Czekamy na oficjalne informacje od Opla.

Źródło: samar.pl, autoexpress.co

 

Komentarze