Nowa Corsa została bardzo dopracowana pod względem aerodynamiki. Producent obiecuje, że współczynnik oporu powietrza wynosi tylko 0,29, co jest najniższą wartością w tym segmencie aut. Niższy opór powietrza oznacza większą oszczędność paliwa.

Stylistyczna opływowość

Stylistyka nowej Corsy jest zaprojektowana tak, aby auto było jak najbardziej opływowe. Liczy się każdy szczegół. Nowa Corsa posiada aktywną osłonę wlotu powietrza, opływowe podwozie, czy tylny spojler dachowy, który nie ma roli tylko wizualnej. Dbałość o niski współczynnik powietrza nie przeszkodził w ładnym wyglądzie. Auto prezentuje się elegancko, z delikatną nutką sportowej agresywności.

Technika

Konstruktorom udało się obniżyć współczynnik oporu aerodynamicznego do 0.29, co stanowi doskonałą wartość dla samochodu tej wielkości. W porównaniu z poprzednim modelem zmniejszono powierzchnię czołową do 2,13 m2, co oznacza, że charakterystyka aerodynamicznej Corsy należy do najlepszej w tej klasie samochodów. Nowa generacja spełnia przyszłą normę emisji spalin Euro 6d. Corsa postawiła na jak najniższe spalanie i została wyposażona w szereg systemów, które pomogą oszczędzać paliwo. Auto dostępne będzie po raz pierwszy jajko w pełni elektryczna Corsa-e.
Obniżenie oporu powietrza o 10% pozwala ograniczyć do 2% paliwa w cyklu miejskim, lub nawet do 5% w czasie jazdy z prędkością 130 km/h. Podwozie samochodu jest bardziej opływowe dzięki płaskim panelem zastosowanym od komory silnika do tylnej osi. Spoiler zamontowany na klapie bagażnika poprawia docisk tylnej osi, co poprawia stabilność przy wysokich prędkościach.

Opel Corsa jest ciekawym autem miejskim, które powstało na tej samej płycie podłogowej co bliźniaczy Peugeot 208. Światowa premiera: Opel Corsa debiutuje na salonie Motoryzacyjnym we Frankfurcie.

Źródło: https://pl-media.opel.com/pl/default-title-17

Komentarze