Dwadzieścia lat po premierze pierwszego modelu TT, jego trzecia generacja doczekała się kompleksowego odświeżenia. Ikona stylu dostała nowy, sportowy wygląd oraz silnik o zwiększonej mocy.

Pierwszy model Audi TT miał swoją premierę równo dwadzieścia lat temu w 1998 roku. W bardzo krótkim czasie od rynkowej premiery, wersja TT Coupé stała się liderem pod względem sprzedanych egzemplarzy w swoim segmencie.

Sportowy i agresywny wygląd zewnętrzny

Nowy Model TT ma 4,19 metra długości, krótkie zwisy nadwozia oraz rozstaw osi wynoszący 2,51 metra. Jego rozmiary podkreślają muskularny i jeszcze bardziej sportowy wygląd. TT opuszcza fabrykę na 17-calowych kołach. Opcjonalnie będą dostępne również koła w rozmiarach 18, 19 i 20 cali. Do palety barw Audi dochodzą trzy nowe kolory: niebieski cosmos, pomarańczowy pulse oraz niebieski turbo.

Przód pojazdu jest bardzo charakterystyczny dla tego modelu. Zdobi go trójwymiarowy grill osłony chłodnicy Singleframe. Dodatkowo duże wloty powietrza na bokach podkreślają jego szerokość. W tyle pojazdu wyraźnie zaznaczone poziome linie, również pokazują sporą szerokość tego modelu. Jedną z ciekawostek zastosowanych w nowym TT jest brak korka od wlewu paliwa. Kierowca będzie umieszczać końcówkę pistoletu dystrybutora bezpośrednio we wlewie – jest to nawiązanie do elementów sportowych samochodów.

Dostępny będzie również pakiet stylistyczny S, który jeszcze bardziej podkreśla sportowy charakter samochodu.

Sercem nowego Audi będzie silnik TFSI

Niemiecki producent oferuje dwa silniki benzynowe z bezpośrednim wtryskiem paliwa. W stosunku do poprzedniego modelu, moc została wyraźnie zwiększona. Obecnie wersją bazową będzie silnik 40 TFSI o mocy 197 KM. Opcjonalnie będzie dostępny drugi silnik 45 TFSI o mocy 245 KM. W modelu TTS będzie montowana jednostka 2.0 TFSI o mocy 306 KM. Silnik ten umożliwia rozpędzenie modelu TTS do 100 km/h w ciągu 4,5 sekundy. Wszystkie trzy silniki wyposażone są w filtr cząstek stałych.

Z silnikami modelu TT Audi montuje sześciobiegową, manualną skrzynię biegów lub siedmiobiegową, dwusprzęgłową skrzynię automatyczną. Automatyczną skrzynię S-tronic standardowo montuje się w modelu TTS.

Wnętrze i wyposażenie

Sportowego charakteru nie zabraknie również we wnętrzu nowych modeli Audi. Cały kokpit przypomina skrzydło samolotu, a okrągłe otwory nawiewów ze zintegrowanymi w nich regulatorami przypominają silniki odrzutowe, co jest charakterystyczne dla modelów TT.

Wszystkie zegary, wskaźniki i komunikaty ukazują się w cyfrowej formie na 12,3 calowym wyświetlaczu wirtualnego kokpitu. Kierowca może wybrać dwa tryby wyświetlania: klasyczny – większą część ekranu zajmują wtedy prędkościomierz i obrotomierz oraz progresywny – większość ekranu zajmuje mapa. Opcjonalnie dostępny jest również widok sportowy, który dostarcza sporo informacji, jak moc wyjściowa silnika czy też moment obrotowy. Widok ten jest standardem w modelu TTS.

Nowe TT jest wyposażone w system Audi connect, który dzięki transmisji danych LTE dostarcza kierowcy sporo informacji oraz usług online. Podstawowym wyposażeniem jest również high-endowy sprzęt muzyczny Bang & Olufsen Sound System. Wnętrze auta jest wyposażone w dwanaście głośników – w tym dwóch ustawionych centralnie oraz dwóch bas boxów.

Oczywiście w nowym Audi nie zabraknie również systemów wspierających kierowcę. Auto posiada takie funkcję jak: asystent pasa ruchu, ostrzeżenia przed opuszczeniem pasa ruchu, funkcję rozpoznawania znaków drogowych czy asystenta parkowania, wyposażony w kamerę w tyle pojazdu.

Niewątpliwie odświeżone modele TT i TTS nabrały jeszcze bardziej sportowego i agresywnego wyglądu. Zwiększona moc silników pozwoli na jeszcze większą frajdę z jazdy. Czy Audi TT pozostanie liderem pod względem sprzedanych egzemplarzy? Czas pokaże. Tymczasem zapraszam do obejrzenia galerii nowego modelu poniżej.

Dynamic photo, 
Colour: Tango red
Dynamic photo, Colour: Tango red
Dynamic photo, 
Colour: Tango red
Dynamic photo, Colour: Tango red
Dynamic photo, 
Colour: Tango red
Dynamic photo, Colour: Tango red
Dynamic photo, 
Colour: Tango red
Dynamic photo, Colour: Tango red
Dynamic photo, 
Colour: Tango red
Dynamic photo, Colour: Tango red
Static photo,
Colour: Tango red
Static photo, Colour: Tango red
Static photo,
Colour: Tango red
Static photo, Colour: Tango red
Static photo,
Colour: Tango red
Static photo, Colour: Tango red
Static photo,
Colour: Tango red
Static photo, Colour: Tango red
Static photo,
Colour: Tango red
Static photo, Colour: Tango red
Interior
Interior
Cockpit
Cockpit
Interior
Interior

 

Źródło: informacja prasowa