Kolejny lifting flagowej Skody obejmuje jedynie delikatny retusz nadwozia. Poważne zmiany dotyczą rozwiązań technologicznych. Do gamy dołączy wersja Scout.
Design
Flagowy model Skody doczekał się już trzeciego liftingu. Na pierwszy rzut oka zmieniło się niewiele, ale nie oznacza to że nowy Superb jest kopią auta sprzed liftingu. Zmieniony przedni zderzak sprawił, że odświeżona wersja jest dłuższa o 8 mm w przypadku wersji hatchback i o 6 mm w przypadku wersji kombi. Rozstaw osi pozostał oczywiście bez zmian. Flagowy model otrzymał również nowy, większy grill z podwójnymi żebrami, zachodzący nieco niżej na przedni zderzak. Reflektory są smuklejsze niż do tej pory. W standardzie otrzymamy zwykłe światła LED, jednak opcjonalnie mogą to być matrycowe LED-y. Przemodelowano również światła przeciwmgłowe, osadzone w strukturze plastra miodu, połączone chromowanym pasem. Z tyłu tradycyjne logo zastąpił wielki napis SKODA, dodatkowo podkreślony chromowaną listwą rozciągającą się przez całą szerokość samochodu.
Reflektory Full Led Matrix
Superb przy okazji kuracji odmładzającej będzie pierwszym modelem produkcyjnym w ofercie marki wyposażonym w reflektory full led matrix. Wnętrze reflektora składa się z modułu LED dla świateł drogowych i mijania oraz trzech segmentów LED dla świateł drogowych. W obudowie reflektora nie zabrakło również miejsca na napis „ŠKODA Crystal Lighting”. Jednolity pasek LED obejmuje światła do jazdy dziennej, światła pozycyjne i kierunkowskazy. Całość przecinają cienkie paski LED, będące częścią funkcji Coming/Leaving Home. Odświeżony SUPERB wyposażony zostanie również w dynamiczne kierunkowskazy. Całość prezentuje się niezwykle nowocześnie i atrakcyjnie dla oka.
Jednostki napędowe
Gama odświeżonego Superba obejmowała będzie w sumie dziesięć różnych kombinacji silnika, skrzyni i napędu.Jeżeli chodzi o jednostki benzynowe obecne będą jednostki 1.5 TSI 150 KM, 2.0 TSI 190 KM i najmocniejsza 2.0 TSI 272 KM. Silniki o pojemności 2-litrów połączymy z automatyczną skrzynią biegów DSG, a 272-konna odmiana dostępna będzie z napędem 4×4.Po stronie diesli oferowane będą znane już jednostki 1.6 TDI o mocy 120 KM lub 2.0 TDI o mocy 150 lub 190 KM. Nowością będzie wersja hybrydowa.
PHEV – Plug-in hybrid
Wraz z modernizacją modelu, Skoda pomyślała o klientach nastawionych na obniżanie kosztów jazdy. Superb po raz pierwszy otrzyma wariant Plug-in hybrid. Na jej napęd będzie się składał benzynowy silnik 1.4 TSI oraz moduł elektryczny z akumulatorem o pojemności 13 kWh. Moc układu wyniesie 218 KM, a maksymalny moment obrotowy to 400 Nm. Jak wynika z pomiarów (WLTP), hybryda poruszająca się w trybie bezemisyjnym jest w stanie pokonać dystans do 55 kilometrów. Gniazdo kabla do ładowania akumulatorów znajduje się pod klapką stanowiącą element atrapy wlotu powietrza.
Scout
Jeszcze nigdy w swojej historii flagowy Superb nie oferował również czegoś takiego jak wersja Scout. Odmiana Scout, czyli wersja outdoorowa znana wcześniej z mniejszej siostry Skody Octavii. Ta stylizowana na auto uterenowione odmiana bazuje na wariancie kombi, który wzbogacono o napęd 4×4 i podwyższony prześwit. Nadwozie uzbrojono w dodatkowe osłony oraz 18-calowe felgi aluminiowe (wzór Braga). Wśród opcji przypisanych dla tej wersji figuruje chociażby adaptacyjne zawieszenie DCC oraz lakier specjalny w tonacji pomarańczowej Tangerine Orange. Skoda Superb Scout występuje do wyboru z wysokoprężnym silnikiem 2.0 TDI/190 KM lub z benzynowym 2.0 TSI/272 KM. Wariant benzynowy rozwija większą moc, ale przegrywa z dieslem pod względem maksymalnej wartości momentu obrotowego (350 Nm do 400 Nm).
Odświeżona Skoda Superb trafi do oferty pod koniec tego roku. Zelektryzowana Skoda Superb iV trafi na rynek najprawdopodobniej dopiero na początku 2020 roku.
Źródło: VAG groupe.
Komentarze