Francuzi zadeklarowali, że do 2023 roku zelektryfikują wszystkie oferowane przez siebie pojazdy. Peugeot 508 Sport Engineered stanowi odważny krok w tym kierunku – wersja hybrydowa bazowego modelu 508 trafi do sprzedaży w tym roku.

Najwięksi gracze branży motoryzacyjnej szykują się na wyzwania najbliższych lat. Presja ekologów i wymagania klientów już niedługo sprawią, że marka bez aut chociażby hybrydowych, nie wspominając już o samochodach w pełni elektrycznych, przestanie się liczyć. Stąd też aby nie obudzić się trochę za późno, jak to zrobiła Nokia w trakcie transformacji z telefonów na smartfony, trzeba działać tu i teraz. Więc co na to Peugeot?

Peugeot 508 Sport Engineered

W październiku zeszłego roku producent zapowiedział, że uruchomi seryjną produkcję gamy zelektryfikowanych modeli. Co więcej, każdy z nich będzie się odznaczał ponadprzeciętnymi osiągami. Na tegoroczny salon samochodowy w Genewie Peugeot wjedzie modelem koncepcyjnym 508 Sport Engineered.

Projekt jest oparty na zwykłej wersji 508 Hybrid. Jednakże to, co go wyróżnia, to niespotykane dotąd w modelach Peugeota osiągi oraz wyrafinowana, muskularna stylistyka. We wnętrzu zetkniemy się z wieloma rzeczami, tylko nie z nudą. Napęd elektryczny to nie wyłącznie ekologia i ekonomia, ale i ponadprzeciętne osiągi.

„Elektryfikacja to wspaniała okazja do zaoferowania całkiem nowego rodzaju doznań z jazdy. Tworzymy nowy poziom osiągów: nowe źródła energii, nowe parametry użytkowe, nowe obszary do zagospodarowania, nowe wyzwania do podjęcia… Czysta przyjemność, która generuje zaledwie 49 g CO2/km!” – mówi Jean-Philippe Imparato, dyrektor generalny Peugeota.

Emisja CO2 też jest ważna, ale co z osiągami zespołu napędowego? Otóż hybrydowy system to turbodoładowana jednostka spalinowa o pojemności 1,6 litra i mocy 222 KM. Wraz z nim współpracuje 110-konny silnik elektryczny. Dodatkowo na tylnej osi jest umieszczony 200-konny motor elektryczny. Zasilanie zapewnia bateria 11,8 kWh, która daje 50 km zasięgu przy użyciu samych silników elektrycznych. Prędkość maksymalna jest ograniczona do 250 km/h.

Napęd elektryczny wcale nie musi być nudny

Peugeot łączy radość ze sportowej jazdy z doskonałymi parametrami użytkowymi w modelach GT i GTi od Peugeota Sport. Pod koniec roku oferta producenta zostanie rozszerzona o modele Hybrid i Hybrid4. 508 Sport Engineered zapoczątkuje nową linię zelektryfikowanych modeli o ponadprzeciętnych osiągach.

Francuska marka dowodzi tym samym, że napęd elektryczny nie musi być nudny. Notabene, może on być źródłem nowego rodzaju inteligentnych osiągów. W ten sposób efektywność energetyczna łączy się z intensywnością doznań z jazdy.

fot. Peugeot
fot. Peugeot
fot. Peugeot
fot. Peugeot
fot. Peugeot
fot. Peugeot
fot. Peugeot
fot. Peugeot
fot. Peugeot
fot. Peugeot
fot. Peugeot
fot. Peugeot
fot. Peugeot
fot. Peugeot

źródło: informacja prasowa Peugeota, Road&Track

Komentarze