Pewien czas temu pisałem o zmianach, jakie czekają kierowców i producentów samochodów po wprowadzeniu nowych badań poziomu spalania i emisji spalin w Unii Europejskiej. Badania WLTP zaczynają odbijać się czkawką producentom, nawet tym dużym, jak Volkswagen.

Volkswagen AG wypowiedziało się, że jedynie połowa z ich głównych modeli w Niemczech jest zgodna z nowym, bardziej dokładnym badaniem emisji. Wszystkie samochody na terenie UE muszą być kompatybilne z WLTP od września tego roku. Producentowi z Wolfsburga udało się to uzyskać w zaledwie siedmiu z czternastu głównych modeli.

Trudne początki Volkswagena z nowymi testami WLTP

Thomas Zahn, dyrektor działu sprzedaży i marketingu Volkswagena powiedział, że „Nowe testy są bardziej kłopotliwe i zajmują dwa do trzech razy więcej czasu niż kiedyś. Nawet modele z serii limitowanych muszą być osobno sprawdzane”. W dalszej części wywiadu nie ukrywa, że „Nadchodzące miesiące będą dla nas wyzwaniem”. Nawet najlepiej sprzedający się Golf wciąż czeka na zatwierdzenie przez władze. Oczekuje się, że popularny kompakt przejdzie pomyślnie nowe testy do końca września.

Przewiduje się, że transporty samochodów spowolnią we wrześniu i październiku, ale w planach jest wzmożona działalność logistyczna w listopadzie i grudniu, aby nadrobić straty. Szczególnie intensywnie dostawy pojazdów do salonów ruszą w ostatnim miesiącu bieżącego roku.

WLTP dobre tylko dla klienta końcowego?

Certyfikacja według nowych standardów odbija się negatywnie nie tylko na producentach samochodów. Cierpią również dostawcy części. Daimler, Volkswagen i Valeo zgodnie przyznają, że opóźnienia w certyfikacji aut staną się główną przyczyną spadku zysków w nadchodzącym czasie.

Z kolei analitycy z Evercore ISI zaznaczają, że opóźnienia w uzyskaniu certyfikatu zgodnego z WLTP zdają się być pod kontrolą w grupie VW, ponieważ producent jak dotąd nie ma potrzeby ratować płynności sprzedaży dodatkowymi rabatami na nowe samochody. Niemniej jednak ci sami analitycy mówią o spadku zysków Volkswagen AG do 2 proc. w trzecim kwartale w stosunku do poziomu 5,5 proc. osiągniętego w drugim kwartale.

Po więcej informacji odnośnie nowego sposobu badania poziomu spalania paliwa i emisji szkodliwych substancji w spalinach zapraszam do tego artykułu: WLTP – nowe testy poziomu spalania i emisji CO2.

 

Źródło: Automotive News Europe

Komentarze