Na IAA we Frankfurcie odbyła się światową premiera elektrycznego samochodu rajdowego Opla. Auto bazuje na modelu Ople Corsa-e, którego można już zamawiać u dealerów.
Opel wygrał siedem mistrzostw europejskich i jedno mistrzostwo świata. W 2020 roku Opel i ADAC zapoczątkują ADAC Opel e-Rally Cup, czyli pierwszy na świecie puchar markowy samochodów elektrycznych. Wraz z nową serią Opel i ADAC utrzymują swoje udane partnerstwo . W ostatnich latach Opel Rally Cup był idealną przepustką dla około 100 młodych kierowców z 18 krajów. Juniorzy Opla wygrali mistrzostwa europejskie cztery razy z rzędu dzięki modelowi Adam R2. Teraz tzn model zostanie zastąpiony przez Opla Corsa-e.
Podstawowe dane techniczne
Nowe auto rajdowe ma moc 100 kW (136KM) i osiąga moment obrotowy 260 Nm dostępny od chwili ruszenia. Teraz trochę danych na temat nowej rajdówki: silnik elektryczny synchroniczny, akumulatory znajdujące się w aucie są litowo-jonowe o mocy 50 kWh. Corsa posiada napęd na przód z mechanizmem różnicowym Torsen. Auto posiada specjalne zawieszenie rajdowe w układzie McPhersona z przegubami kulowymi „uniball” z przodu. Rajdówka ma zaawansowany układ hamulcowy. Posiada 4-tłoczkowe zaciski, wewnętrznie wentylowane tarcze przednie 332x28mm i tylne tarcze 264x12mm z regulowanym ciśnieniem płynu hamulcowego. Samochód wyposażony jest w hydrauliczny hamulec ręczny typu „fly-off” oraz elektryczne wspomaganie kierownicy.
Instalacja elektryczna
Auto ma wyłączone systemy: ESP, kontrolę trakcji (TC) i ABS. Klasyczne zegary zostały zastąpione wyświetlaczem sportowym z rejestratorem danych. Rajdówka wyposażona jest w nowo opracowany system ostrzegania o wysokim napięciu (WN). Opcjonalnie wyposażany jest w dodatkowe oświetlenie i helda „Tripmaster”.
Auto waży 1400 kg i otwiera nowy rozdział w historii Motosportu.
Źródło: pl-media.opel.com
Komentarze