Pierwsze egzemplarze Škody Fabii po liftingu opuszczają linię produkcyjną. Wkrótce trafią do klientów. Średni czas oczekiwania za małym hatchbackiem w salonie to około 3 miesiące. Fabia od pierwszej generacji wprowadzonej w 1999 roku jest jednym z najpopularniejszych modeli samochodów sprzedawanych w Polsce i Europie.
Škoda Fabia I generacji została po raz pierwszy oficjalnie zaprezentowana podczas targów motoryzacyjnych we Frankfurcie w 1999 roku.
Škoda zdecydowała się na delikatne odświeżenie kluczowego auta w swoim portfolio – Fabii. Zmiany nie są rewolucyjne. Klienci decydujący się na zakup tego modelu, cenią go nie za ekstrawaganckie rozwiązania, ale stonowany wygląd i ogólną solidność. Zmiany miały jedynie optycznie odświeżyć auto, a przy okazji wprowadzono pewne elementy wyposażenia, dotychczas zarezerwowane dla modeli wyższych klas.
Fabia to kluczowe auto w portfolio marki. Od premiery pierwszej generacji w 1999 roku na całym świecie sprzedano ponad cztery miliony egzemplarzy.
Od 1999 roku Škoda Fabia jest jednym z najpopularniejszych modeli samochodów. Po Škodzie Octavii, to drugi najchętniej wybierany model producenta, oferowany w dwóch wariantach: hatchback i kombi. Pierwsza generacja trafiła do 1 790 000 klientów, równie imponujący wynik osiągnął jej następca z wynikiem 1 710 000 dostaw. W czerwcu 2017 roku fabrykę producenta opuściło ponad pół miliona aut z trzeciej generacji.
Największym rynkiem sprzedaży Škody Fabii jest rynek niemiecki. Od premiery pierwszej generacji w 1999 roku dostarczono tam ponad 761 800 pojazdów. Na rodzimym czeskim rynku osiągnięty wynik to ponad 540 300 sprzedanych aut. Trzecie miejsce pod względem sprzedaży zajmuje Wielka Brytania, ponad 335 200 pojazdów. Polski rynek z wynikiem ponad 314 000 samochodów zajmuje czwartą lokatę. W minionym roku Fabia była najczęściej wybieranym nowym samochodem na naszym rynku (łącznie: klienci indywidualni oraz flotowi).
Jakie zmiany przyniósł lifting?
Przednie oraz tylne lampy po raz pierwszy w tym modelu oferowane będą w technologii LED. Poszerzone zostało portfolio dostępnych obręczy kół ze stopów metali lekkich, przy czym największe w ofercie będą mierzyć aż 18 cali. Zmiany dotyczą także wnętrza. Delikatnie przeprojektowano deskę rozdzielczą oraz zastosowano dwukolorowe materiały wykończeniowe. Na listę standardowego wyposażenia najbardziej popularnej wersji Ambition trafiło nowoczesne urządzenie infotainment SWING z kolorowym ekranem dotykowym o przekątnej 6,5 cala oraz funkcją Bluetooth. Na liście dostępnych opcji z zakresu bezpieczeństwa znaleźć będzie można m.in. Blind Spot Detection (funkcję monitorowania martwego pola w lusterkach) i Rear Traffic Alert (funkcję wspomagania wyjazdu z miejsca parkingowego), systemem wspomagania ruszania pod wzniesienia Hill Hold Control oraz funkcja Easy Light Assist odpowiedzialną za automatyczne włączenie świateł mijania.
Oferta silnikowa odświeżonej Fabii zawiera cztery trzycylindrowe jednostki o pojemności 1.0 litra. Wolnossące silniki MPI z wtryskiem pośrednim oferowane są w dwóch wariantach mocy: 44 kW (60 KM) i 55 kW (75 KM). Jednostki TSI, wyposażone w turbosprężarkę oraz bezpośredni wtrysk paliwa, charakteryzują się mocą 70 kW (95 KM) i 81 kW (110 KM). Najmocniejsza z wymienionych jednostek jest dostępna z siedmiostopniową przekładnią automatyczną – DSG.
Inne nasze artykuły odnośnie tego modelu.
Komentarze