Škoda postanowiła odświeżyć jeden z najlepiej sprzedających się modeli w klasie samochodów miejskich. Wprowadzone zmiany można nazwać kosmetycznymi, gdyż na pierwszy rzut oka można nazwać je niezauważalnymi. Patrząc z drugiej strony, należy zadać sobie pytanie – czy właśnie nie tego oczekują klienci decydujący się na ten samochód?

Škoda Fabia – wygląd zewnętrzny

Tradycyjny wygląd Fabii ma przyciągnąć klientów, którzy od auta oczekują niewiele. Funkcjonalność przede wszystkim. Wygląd sprawiający, że szczęki przechodniów będą uderzały o chodnik? To nie ten model. Ba, nie ta marka. Jedynym powiewem świeżości w Fabii są światła w technologii LED. Zarówno przednie, jak i tylne. Czesi, zdając sobie sprawę, że tak ubogie elementy akcentujące przynależność modelu do nowoczesnego koncernu to mało, wyposażyli Fabię w 18-calowe felgi z lekkich stopów. Jak powszechnie wiadomo, ładne koła poprawiają wygląd auta. Tak samo jest w tym przypadku.

Škoda Fabia – silniki

Skoro z zewnątrz wielkich zmian nie uświadczymy, to może pod maską będzie ciekawiej? Škoda daje do wyboru 4 jednostki benzynowe. W palecie silnikowej nie uświadczymy motoru wysokoprężnego. Każdy z silników będzie miał 3 cylindry i tę samą pojemność. Jednolitrowe silniki będą występowały w wersji wolnossącej i turbodoładowanej. Te bez sprężarek będą generowały moc 60 lub 75 koni mechanicznych. Te posiadające doładowanie i bezpośredni wtrysk odznaczać się będą większym zapasem mocy wynoszącym 95 lub 110 koni mechanicznych. Trzeba przyznać, że najmocniejsza wersja silnikowa może zapewnić przyzwoite osiągi temu mieszczuchowi. Gdy weźmiemy pod uwagę, że na jej pokładzie zawita dwusprzęgłowa, siedmiobiegowa, automatyczna przekładnia DSG to faktycznie możemy spodziewać się jazdy dalekiej od powolnego toczenia.

Škoda Fabia – systemy wsparcia kierowcy

I tutaj mamy małą rewolucję. W segmencie B zawitają rozwiązania znane z wyższych modeli tego koncernu. Mowa o systemie monitorowania martwego punktu i funkcji wspomagania wyjazdu z miejsca parkingowego. Co więcej, wyświetlacz, dzięki któremu kierowca komunikuje się z autem, zostanie powiększony do 6,5-cala. Na pewno ułatwi to obsługę wszystkich funkcji podczas poruszania się nową Škodą Fabią.

Źródło: Škoda

Komentarze