Škoda zbudowała pierwszą seryjną Scalę compact hatchback w swojej głównej fabryce w Mladej Boleslav w Czechach.

Hatchback zastępuje Rapid Spacebacka i wypełnia lukę między Fabią i Octavią. Jest pierwszą Škodą opartą na platformie MQB-A0 grupy VW. Zaprojektowana i opracowana w Mladej Boleslav Scala korzysta z systemów wspomagających dostępnych zazwyczaj w wyższych segmentach, takich jak asystent pasa ruchu, wykrywanie martwego pola, asystent ostrzegający o ruchu drogowym i adaptacyjny tempomat. Model dostępny będzie również z pełnymi reflektorami LED, a także z regulacją podwozia w trybie jazdy normalnej i sportowej.

Kiedy pojawi się w Europie w drugim kwartale tego roku, Scala będzie oferować cztery warianty silnika. Pierwszy silnik wprowadzony do sprzedaży będzie w dwóch wersjach: jednolitrowym turbodoładowanym trzystopniowym silniku benzynowym TSI o mocy 95 KM lub CNG o mocy 90 KM. Później do gamy dołączą TSI o pojemności jednego litra z 115 KM i górnej pojemności półtoralitrowy czterocylindrowy silnik TSI o mocy 150 KM. Scala będzie również oferować turbodiesel TDI o pojemności 1,6 litra o mocy 115 KM i momencie obrotowym 250 Nm. Wszystkie silniki posiadają funkcję start/stop i technologię odzyskiwania energii z hamowania. Dostępne są skrzynie biegów z pięcio- i sześciobiegową manualną skrzynią biegów oraz siedmiobiegową skrzynią dwusprzęgłową.

„Rozpoczynamy nowy rozdział w kompaktowej gamie samochodów Škody w nowej Scali. Jest to całkowicie nowy model, który wyznacza standardy w swoim segmencie pod względem technologii, bezpieczeństwa i wzornictwa. Scala doskonale ucieleśnia typowe dla Škody «inteligentne rozwiązania»” – powiedział prezes firmy Bernhard Maier.

źródło: carscoops

Komentarze