W Wolfsburgu Volkswagen od stycznia 2018 roku testował nowe paliwo o nazwie R33 BlueDiesel. Nowoczesne paliwo umożliwia zmniejszenie emisji dwutlenku węgla o co najmniej 20 procent w porównaniu z tradycyjnym olejem napędowym.
Zmniejszenie emisji dwutlenku węgla można uzyskać dzięki domieszce substancji pochodzenia organicznego. Może to pomóc nam w zakresie ochrony klimatu. „Królikami doświadczalnymi” najpierw byli pracownicy Volkswagena. Przez przeszło dziewięć miesięcy tankowali oni tylko i wyłacznie służbowe auta BlueDieslem R33 . Paliwo to w jednej trzeciej składa się z komponentów uzyskanych ze źródeł odnawialnych.
Zjedz frytki i zatankuj samochód
W produkcji surowców do biopaliw ważną rolę grają między innymi… frytki. Do ich przygotowania poza ziemniakami używa się tłuszczów spożywczych, które po wykorzystaniu są na ogół utylizowane. Dzięki zastosowaniu nowoczesnych metod przeróbki można je jednak wykorzystać ponownie. Tłuszcz filtruje się, czyści i przerabia tworząc z niego mieszankę parafinową lub komponent dodawany do oleju napędowego.
BlueDiesel zdrowszy dla klimatu?
Paliwo R33 zostało opracowane przez Volkswagena wraz z Hochschule Coburg i innymi partnerami. Od stycznia 2018 roku dostawcą paliw jest Shell Global Solutions we współpracy z Tecosol i Neste, które oferują paliwa certyfikowane według najważniejszych europejskich norm. R33 BlueDiesel spełnia normę DIN EN 590 dla paliw do silników Diesla.
Opracowane przez VW paliwo jest szczególnie opłacalne dla flotowych klientów Volkswagena, których auta wyposażone są w silniki Diesla przejeżdżają rocznie tysiące kilomtrów – R33 BlueDiesel pomaga osiągnąć cele wymagane ze względu na ochronę klimatu.
W paliwie R33 udział naturalnych surowców wynosi aż do 33 procent i są to składniki wytworzone wyłącznie z odpadów. W porównaniu z tradycyjnym paliwem, użycie R33 pozwala zmniejszyć emisję CO2 o około 20 procent. Paliwo to ma dodatkowy plus, ponieważ go śmiało używać w silnikach Diesla, które nie wymagają w tym celu żadnych przeróbek, ponieważ R33 spełnia wszystkie wymagania normy dla paliw do silników wysokoprężnych.
Po zakończeniu fazy długich testów, R33 BlueDiesel będzie już na stałe oferowany przez Volkswagena na jego fabrycznych stacjach paliwowych, odpowiednie testy rozpoczęto w fabryce w Salzgitter.
Źródło: motoryzacja.interia.pl
Komentarze