Toyota „spolonizuje” produkowane przez siebie hybrydy. Wszystko to zasługą rozpoczęcia produkcji przekładni do napędu hybrydowego 4. generacji w fabryce Toyota Motor Manufacturing Poland, która mieści się w Wałbrzychu.

Toyota jasno podkreśla, że fabryka w Wałbrzychu jest pierwszym zakładem poza Azją, która doczekała się momentu produkcji komponentów do aut hybrydowych. Uruchomiona nowa linia produkcyjna, będzie odpowiedzialna za wytworzenie przekładni do napędu hybrydowego 4. generacji. Przekładnie będą montowane w nowej Corolli Hybrid i Toyocie C-HR Hybrid w Europie. Toyota ze swoją flagową technologią póki co nie wychodziła szerzej niż poza ściany swoich hal w kraju kwitnącej wiśni. Czym więc Wałbrzych zasłużył sobie na takie wyróżnienie?

Wprowadzenie technologii produkcji przekładni hybrydowej do TMMP jako pierwszej fabryki poza Azją to dla nas ogromne wyróżnienie. Wyraz ogromnego zaufania, jakim władze koncernu darzą polskie fabryki Toyoty. To pokazuje potencjał naszych pracowników oraz konkurencyjność całej organizacji – powiedział Eiji Takeichi, prezes TMMP.
fot. Jacek Zych / Dziennik Wałbrzych

Toyota Motor Manufacturing Poland powstało jako jedno przedsiębiorstwo w wyniku połączenia dwóch fabryk wspomnianej w Wałbrzychu oraz Jelczu-Laskowicach. Natomiast uruchomienie produkcji przekładni na polskiej ziemi wymagało inwestycji. Nowa linia kosztowała 288 milionów złotych. Zaplanowane inwestycje na najbliższe lata, w polską fabrykę Toyoty wyniesie 4,5 miliarda zł.

Fabryka w Wałbrzychu prócz produkcji przekładni, cały czas odpowiada za produkcję 1-litrowego silnika benzynowego oraz manualne i półautomatyczne skrzynie biegów. Natomiast hale montażowe w Jelczu-Laskowicach odpowiadają za produkcje silnika benzynowego 1,5 litra. Odbywa się tam również produkcja silników Diesla o pojemnościach 1,4 l oraz 2,2 l.

Źródło: Informacja Prasowa

Komentarze