Japońska marka pokazała światu nowe Century. Jest to trzecia generacja flagowego modelu zaprezentowanego po raz pierwszy w 1967 roku. Czy wnuczek zachował dostojność dziadka i przepych ojca? Oczywiście, że tak. Zajmując miejsce na tylnej kanapie czujemy ducha dostojnych poprzedników.

Pod ogromną maską znajdziemy pięciolitrową jednostkę V8 wspomaganą przez silnik elektryczny. Zestaw ten generuje moc 430 koni mechanicznych i jest następcą dwunastocylindrowej jednostki. Jak widać, producent wychodzi naprzeciw ekologii i idąc zgodnie z trendami rynku, oferuje samochód o napędzie hybrydowym, otwierając przy tym nowy rozdział w historii modelu. Niestety pozostałe dane dotyczące osiągów nie zostały ujawnione. Wygląd zewnętrzny auta wpisuje się we wzorce amerykańsko-brytyjskie i nawiązuje do Lincolna Continentala oraz Rolls-Royce’a Phantoma. Wnętrze natomiast łączy w sobie Toyotę Camry drugiej i szóstej generacji.

Toyota Century

Toyota Century

Rośnie jak na drożdżach

Rozstaw osi został wydłużony o 65 milimetrów, a to pozwoliło osiągnąć wynik 3090 milimetrów. Dzięki temu uzyskano więcej przestrzeni z tyłu oraz ułatwiono wsiadanie i wysiadanie. Długość pojazdu wynosi 5335 milimetrów przy szerokości 1930 milimetrów i wysokości 1505 milimetrów. Porównując te dane z ubiegłymi „pokoleniami”, dojdziemy do wniosku, że „wnuczek” jest największym członkiem rodziny.

Toyota Century

Toyota Century

Toyota Century

Przepych okiem ascety

Na pokładzie znajdziemy Toyota Safety Sens Pack w składzie, którego są: adaptacyjny tempomat, system ostrzegania przez kolizją, automatyczne światła, system rozpoznawania znaków oraz asystent pasa ruchu. Bez wątpienia te systemy bezpieczeństwa wpłyną na komfort podróżowania. Pojazd jest doskonale wyciszony, co z pewnością jest ogromną zaletą przy zestawie nagłośnienia składającym się z 20 głośników. Ponadto w skład wyposażenia wchodzi system multimedialny okraszony 11-calowym ekranem, którego sterowanie możliwe jest poprzez 7-calowy panel sterujący. Komfort dopełniany jest przez fotele z funkcją masażu i elektrycznie sterowany podnóżek.

Toyota Century

Ręcznie robiona Toyota

Poziom sprzedaży na japońskim rynku prognozowany jest na 50 egzemplarzy miesięcznie. Wielkość ta jest zastanawiająca, bowiem cennik nie został jeszcze udostępniony. Z całą pewnością będzie ona odzwierciedlać koszty spowodowane ręcznym montażem, który ma być czynnikiem wyróżniającym Toyotę na arenie masowo produkowanych aut klasy premium.

Toyota Century to auto z piękną historią i intrygującym wyglądem. Jednak czy posiada na tyle silną pozycję, aby zrzucić z piedestału topowe modele dominujące w tym segmencie? Na to pytanie odpowiedzą osoby, które zdecydują się na zakup japońskiej limuzyny.

 

Źródło: Autocar

Komentarze