Renault zarzekało się, że Arkana pojawi się wyłącznie na rynku rosyjskim. Francuski producent na szczęście zmienił zdanie i auto trafi również do Europy!

Dotychczas segment SUV-coupe zdominowany był przez marki premium. Prym wiodły modele takie jak BMW  X4 czy Mercedes-Benz GLC Coupe. Sytuacja może jednak ulec poważnej zmianie wraz z pojawieniem się „wolumenowego” Renault Arkany. Początkowo pomysł Renault, żeby połączyć nadwozie SUV z Coupe niejako chować przed Europejskimi klientami wydawał się co najmniej dziwny. Auto oferowano  w krajach takich jak Rosja, Białoruś, Kazachstan, Armenia oraz Korea Południowa. Przyjęcie ze strony szerokiej publiczności i szereg pozytywnych opinii sprawiło, że producent zmienił zdanie i Arkana stanie również w salonach w Europie Zachodniej.

Auto zbudowano na platformie CMF-B, wspólnej z Renault Clio oraz Captur. Trzeba jednak przyznać, że Renault Arkana może się spodobać. Posiada wszystkie „smaczki” SUV-ów w stylu coupe. Linia nadwozia jest wyraźnie ścięta, nadwozie cechują atletyczne obłości nadające autu muskulatury. Stylistyka posiada wszystko co do tej pory spotkać mogliśmy jedynie w markach premium.

Wnętrze Arkany to koncepcja i przeniesiona z Captura. To dobrze, bo to kokpit funkcjonalny, zbudowany w oparciu o solidne materiały. Auto otrzyma jedne z największych oferowanych w tym segmencie ekranów. Tuż za kierownicą w zależności od wersji wyposażeniowej znajdziemy ekran o przekątnej od 4,2 do 10,2 cala. Ekran środkowy od 7 do 9,4 cala.

Do napędu Renault Arkany przewidziano ofertę napędów hybrydowych. Będą to wersję E-Tech Hybrid 140 KM oraz TCe 160 z układem mild-hybrid 12V. Technologia E-Tech Hybrid stosowana jest już w obecnych modelach producenta: Clio, Captur oraz Megane.

Nowe Renault Arkana pojawi się w sprzedaży w Europie (w tym w Polsce) w pierwszym półroczu 2021 roku.

Komentarze