Sondaże grupy Renault Nissan Mitsubishi jednoznacznie wskazują, że moda na auta segmentu SUV może przeminąć, a auta typu sedan wrócą do łask.

Z sondaży przeprowadzonych przez francusko-japoński alians Renault-Nissan-Mitsubishi wynika, że wśród dobrze i bardzo dobrze sytuowanych Amerykanów w grupie wiekowej pomiędzy 25 a 35 rokiem życie znacząco maleje zainteresowanie SUV-ami na rzecz sedanów. Co ciekawe, aż dwa razy więcej badanych wolało je od SUV-ów!

Producenci aut pilnie przyglądają się zmieniającym trendom. Wprowadzony w 2006 roku Nissan Qashqai był europejskim prekursorem crossoverów. Obecnie jest to najważniejszy model Japońskiego producenta i jedno z najlepiej sprzedających się modeli na starym kontynencie. Należy również podkreślić fakt, że moda na auta typu SUV przywędrowała do nas zza Atlantyku. Zmiany pokoleniowe w USA przyniosły boom na kombi (lata 80), minivany (lata 90), SUV-y (lata 2000) i crossovery (obecnie). Czy następne w kolejce stoją sedany?

A co Ty o tym sądzisz? Czy wzrost zainteresowania młodych amerykanów sedanami wyznaczy kolejne motoryzacyjne trendy? Podziel się swoją opinią w komentarzu.

Komentarze