ABT jest kolejną firmą, która postanawia przenieść swoje rozwiązania opracowane w Formule E na ulice. Tuner specjalizujący się w modyfikacji samochód Audi, tworząc RS6-E postanowił zademonstrować, w jaki sposób może połączyć funkcjonalne nadwozie, mocny silnik i nowoczesne technologie w postaci elektrycznego „doładowania”.

ABT RS6-E Concept – parametry techniczne

ABT RS6-E Concept powstało na bazie już zmodyfikowanego Audi RS6. Firma wzięła standardową RS6-tkę i zmieniła w niej sterownik oraz układ wydechowy. W ten sposób auto osiągnęło moc 730 KM korzystając jedynie z silnika spalinowego. W tym miejscu postanowiono zakończyć modyfikację standardowego układu napędowego i pójść w jego rozbudowę i dodatkowy silnik elektryczny. Jednostka zasilana prądem, która została opracowana przez ABT dostarcza dodatkowej mocy i momentu obrotowego na tylną oś. Generuje 288 KM i 317 Nm. Tym samym sumaryczna moc wynosi 1018 KM, a moment obrotowy to 1291 Nm. Dodatkowa jednostka zasilana jest baterią umieszczoną pod podłogą bagażnika, której pojemność to 13,6 kWh.

ABT RS6-E Concept – osiągi

Samochód po przeprowadzeniu powyższych modyfikacji pozwala na rozpędzenie się do pierwszej setki w czasie 3,3 sekundy. Prędkość maksymalna to 320 km/h. Na co trzeba zwrócić uwagę to fakt, że z „doładowania” można skorzystać dopiero po przekroczeniu 100 km/h. Dodatkowe konie mechaniczne można zaprząc do pracy po naciśnięciu zielonego przycisku umieszczonego na kierownicy.

ABT RS6-E Concept – wygląd

Samochód nie mógł pozostać z fabrycznym wyglądem. Jak to już w autach hybrydowych i elektrycznych bywa, mamy akcenty zielone lub niebieskie. ABT postawiło na akcenty w pierwszym ze wspomnianych kolorów. Auto zostało oklejone we wzory mające nawiązywać do obwodów drukowanych i tym samym kojarzyć się z elektryką i nowoczesnością. Sama okleina to jednak nie wszystko. RS6-E posiada kompletny bodykit, który poprawia aerodynamikę samochodu. Liczne wloty powietrza i spojlery kierują przepływem strugi w taki sposób, aby ustabilizować samochód podczas jazdy z dużymi prędkościami. Nie bez znaczenia na wygląd pozostaje obniżone zawieszenie marki H&R. Na dwudziestojedno-calowych felgach zamontowano dyski, podobne do tych, które znamy z ABT RS6+ należącego do Jona Olssona. Ich zadaniem jest zmniejszenie oporów powietrza opływającego karoserię.

 

Źródło: ABT Sportsline

Komentarze