Audi już dawno przyzwyczaiło nas do tego, że to co najlepsze możemy spotkać w autach z oznaczeniem RS. Nie inaczej jest z RS5 Sportback, którego nadwozie zostało nadmuchane do granic możliwości, a osiągi jakie daje jednostka napędowa, niejednego przyprawią o zawał serca.

Audi RS5 Sportback – wygląd zewnętrzny

Jeśli ktoś uważał zwykłe A5 czy A5 Sportback nowej generacji za mało wyrazisty samochód to po zobaczeniu RS5 Sportback powinien być ukontentowany. Przemodelowany przedni zderzak z ogromnymi wlotami powietrza podkreśla drapieżny charakter pojazdu, a wyoblenia na masce jeszcze bardziej potęgują wrażenie, że motor drzemiący pod maską potrafi podnieść ciśnienie w ułamku sekundy. Ciekawym zabiegiem stylistycznym jest dolna część zderzaka w innym kolorze niż całe nadwozie. W okolicach przednich świateł zastosowano podobne rozwiązanie, jakie widzieliśmy już w RS4 – czarne atrapy wlotów powietrza. Nadkola zostały poszerzone o 15 mm i kryją one 20 calowe felgi (które są opcjonalne). Z tyłu rzuca się w oczy wielki dyfuzor z ogromnymi końcówkami układu wydechowego. Rant klapy wieńczy niewielki spojler, który podkreśla sportowych charakter auta. Na tylnej klapie nie zabrakło oznaczenia RS5. Trzeba przyznać, że nowe RS5 Sportback prezentuje się bardzo okazale i nie można odmówić mu zadziornego wyglądu, który na pierwszy rzut oka zdradza z czym mamy do czynienia.

Audi RS5 Sportback – wnętrze

Wnętrze nowego czterodrzwiowego coupé utrzymane jest w czerni i oferuje miejsce dla pięciu osób. Czteroosobowa rodzina śmiało może wybrać się na wakacje za sprawą bagażnika o pojemności 480 litrów. W razie konieczności przewiezienia większych ładunków można skorzystać ze składanej kanapy w proporcjach 40:20:40 i powiększyć przestrzeń ładunkową do 1300 litrów.

Oczywiście nie zabrakło takich dodatków, jak sportowe fotele zapewniające doskonałe trzymanie boczne, czy spłaszczone u dołu koło kierownicy. W wielu miejscach znajdziemy emblematy RS.

Komputer pokładowy może teraz dostarczać takich informacji, jak aktualny moment obrotowy, ciśnienie opon czy przeciążenie.

Audi RS5 Sportback – silnik i napęd

Ważące 1840 kg jest katapultowane do pierwszej setki w czasie 3,9 sekundy przez jednostkę V6 o mocy 444 KM. Motor o pojemności 2,9 litra posiada dwie turbosprężarki. Dzięki takiemu rozwiązaniu już od 1900 obr/min dysponujemy momentem obrotowym o wartości 600 Nm. Ciśnienie doładowania to 1,5 bara.

Jednostka napędowa połączona jest z ośmiostopniowym automatem. Ten z kolei sprawnie przenosi moment obrotowy na koła za pośrednictwem stałego napędu quattro z międzyosiowym mechanizmem różnicowym. Dyferencjał rozdziela napęd między osiami w sposób asymetryczny – to znaczy 40% na przód, 60% na tył. W sytuacjach ekstremalnych te wartości mogą ulegać zmianie. Nawet 85% wartości sił napędowych może trafić na oś przednią, a do 70% na oś tylną.

 

Źródło: Audi

Komentarze