Volvo intensywnie elektryfikuje swoją ofertę. Obecnie obejmuje ona 5 modeli hybrydowych typu plug-in i kilka „miękkich” hybryd. W ciągu najbliższych kilku miesięcy Volvo zapowiada wprowadzenie do sprzedaży kolejnych zelektryfikowanych modeli.

W 2020 roku wejdą w życie nowe ograniczenia dotyczące emisji dwutlenku węgla, jakie będą musiały spełniać samochody osobowe sprzedawane na terenie Unii Europejskiej. Volvo podobnie do innych producentów, od lat przygotowuje się do tego wyzwania. W 2014 roku firma zaprezentowała flagowego SUV-a XC90, który napędzany był wyłącznie silnikami dwulitrowymi, także w wersji plug-in hybrid. Volvo z kilkuletnim wyprzedzeniem przygotowało swoje platformy podłogowe SPA i CMA do zintegrowania z nimi dużych akumulatorów aut typu BEV i PHEV. Spoglądając z perspektywy, wszystkie te działania układają się w  logiczną całość.

Hybrydy plug-in

Obecne w ofercie Volvo hybrydy typu plug-in mogą pochwalić się emisją CO2 na poziomie 50 g/1 km. Do tej pory parametr ten nie wiele znaczył. Teraz się to istotnie zmienia. W niektórych krajach podatki i koszty utrzymania aut o wysokiej emisji dwutlenku węgla gwałtownie rosną. W dużych Europejskich aglomeracjach tworzone są również strefy ekologiczne wprowadzające ograniczenia dla aut nie spełniających pewnych norm. To wszystko powoduje, że co dziesiąte sprzedawane Volvo w Europie to hybryda ładowana z gniazdka. Ich udział w sprzedaży rośnie niezwykle szybko. Aby klienci mieli w czym wybierać, Volvo stale poszerza ofertę tych najbardziej zaawansowanych technologicznie hybryd. Dziś w polskich salonach można zamówić XC90 T8 Twin Engine, S90 T8, V90 T8, V60 T8 oraz XC60 T8. W ciągu kilku miesięcy pojawi się także model XC40 T5 Twin Engine. Podobnie jak większe modele PHEV, będzie wyposażony w duży akumulator 400 V i mocny silnik elektryczny. W odróżnieniu od większych hybryd Volvo, w XC40 T5 Twin Engine, silnik spalinowy i elektryczny będą napędzały koła przednie. Pozostałe hybrydy Twin Engine marki Volvo mają napęd na cztery koła.

Mild hybrid

Volvo szybko wprowadza do oferty również tzw. miękkie hybrydy. Wykorzystują one silnik elektryczny (40 KM, 40 Nm) który wspomaga silnik spalinowy. W tych samochodach energia odzyskiwana podczas hamowania zostaje zmagazynowana w dodatkowym akumulatorze 48V. Na początku ten układ trafił jedynie do modeli XC60 D4 AWD i D5 AWD oraz do XC90 D5 AWD.

Producent zapowiada również zmianę oznaczeń „miękkich” hybryd. Volvo XC90 D5 AWD będzie nazywało się B5 AWD. Analogicznie zmieni się nazwa XC60 B4 AWD i B5 AWD. Układ mild hybrid zostanie zastosowany w SUV-ach wyposażonych w benzynowe silniki T5 i T6.

Pełne elektryki

Volvo Cars już 16 października zaprezentuje światu swój pierwszy seryjny samochód całkowicie elektryczny, bazujący na modelu XC40. Premiera samochodu nastąpi w Los Angeles o godzinie 19.00 (czasu europejskiego). Ten samochód w pierwszej kolejności trafi na rynki krajów, w których zapotrzebowanie na auta elektryczne jest najwyższe. Wszystkie szczegóły techniczne dotyczące tego pojazdu zostaną podane w dniu premiery.

Relację online z tego wydarzenia zobaczyć będzie można na stronie www.media.volvocars.com

Volvo nieustannie zasypuje nas nowościami z dziedziny elektromobilności, prezentując zarówno samochody osobowe (Volvo, Polestar) ale również auta ciężarowe i autobusy.

Źródło: media.poznajvolvo

Komentarze