Nowy Peugeot 208 zyska jeszcze ostrzejszy wygląd. Czy kolejna generacja, pomoże skutecznie rywalizować z  Fabią, Fiesta i Polo?

Przed nami pierwsze zdjęcia szpiegowskie nowego Peugeota 208. Auto w pełnym kamuflażu odbywa swoje drogowe testy. Nowa generacja francuskiego auta ma zostać wprowadzona do sprzedaży w  przyszłym roku. Auto zbudowane zostanie na zupełnie nowej platformie, która została zaprojektowana do obsługi w pełni elektrycznych układów napędowych.

Mimo mocnego maskowania, zdjęcia z jazd testowych zrobionych w tym tygodniu zdradzają kilka kluczowych szczegółów. Pięciodrzwiowe nadwozie podąża za spekulacjami, że wersja trzydrzwiowa (obecnie dostępna tylko w modelach GTi) zostanie przeniesiona na mniejszy samochód w gamie Peugeota.

Stylistyka pojazdu nawiązuje do nowszych SUV-ów 3008 i 5008, osłona wlotu powietrza i dolny wlot powietrza w kształcie litery U nadają autu charakterystyczny koci nos. Linia dachu zwęża się ku tyłowi, nadając jeszcze bardziej sportowy wygląd. Z tyłu dostrzec możemy jedynie mały spoiler klapy bagażnika oraz charakterystyczne tylne lampy w stylu pazurów lwa. Przednia sygnatura DRL jest replikowana z tyłu, co przypomina konfigurację pełnego LED. Podwójne rury wydechowe sugerują, że jest to raczej sportowy wariant GT-Line.

Stylistyka nawiązuje do nowszych SUV-ów 3008 i 5008 oraz limuzyny 508.

Opcje silnikowe będą zawierały różne jednostki benzynowe turbo o małej pojemności, a także po raz pierwszy całkowicie elektryczne. Niedawno Projekt Manager modelu 3008, Marion David powiedział nam, że francuscy inżynierowie pracują nad w pełni elektrycznymi układami napędowymi na platformie 208, jednak na tę chwilę  zasięg baterii nie jest wystarczająco długi dla większych samochodów.

Oznacza to, że nowa technologia CMP (Common Modular Platform), która będzie podstawą nowego 208, a także przyszłych samochodów PSA Peugeot Citroen, jest opracowywana w celu obsługi akumulatorów i silników do modeli całkowicie elektrycznych. Budowa tej platformy skierowana jest na zrzucanie masy, która w pewien sposób zrównoważy wagę akumulatorów w małym samochodzie.

Najprawdopodobniej silniki benzynowe będą jednostkami trzycylindrowymi turbo o pojemności 1,2 litra i mocy od 70 do 150 koni mechanicznych. Obserwując tendencje panujące na rynku motoryzacyjnym, Peugeot raczej nie zaoferuje żadnej jednostki Diesla.

Odmiana GTi będzie oferowana jako połączenie mocnego silnik benzynowego i elektrycznego.

Doniesienia medialne z początku tego roku sugerują że, najbardziej sportowa odmiana GTi będzie oferowana jako połączenie mocnego silnik benzynowego i elektrycznego. Auto dysponować będzie mocą ponad 200 koni mechanicznych, a także dodatkowymi komponentami, gwarantującymi radość z jazdy.

Elektryczne modele 208 byłyby częścią planu Grupy PSA dotyczącego uruchomienia 11 pojazdów elektrycznych do roku 2021. Podczas gdy CMP otrzyma całą gamę modeli całkowicie elektrycznych, hybrydy plug-in będą dostępne dla większych samochodów, takich jak nowy SUV 3008, który otrzyma wersje PHEV w 2019 roku.

Docelowym celem Peugeota jest stanie się „najlepszą marką high-end’ową” – bardziej prestiżową niż Citroen, ale mniej luksusową niż DS.

Docelowym celem Peugeota jest stanie się „najlepszą marką high-endową” – bardziej prestiżową niż Citroen, ale mniej luksusową niż DS. Dlatego teraz stylizacja 208 stanie się bardziej wyrafinowana. Jak pokazują pierwsze zdjęcia, 208 zastąpi istniejące krzywe linie wyraźniejszymi i prostymi. Auto otrzyma najnowszą charakterystyczną twarz Peugeota ze starannie wkomponowanymi światłami do jazdy dziennej LED. Ogólny profil nowej generacji będzie zbliżony do jego większego brata 308, chociaż całkowita długość 208 pozostanie w okolicach czterech metrów. Przednie i tylne zwisy mają być krótsze, co pozwoli wydłużyć rozstaw osi tak, aby zwiększyć ilość miejsca na nogi.

Wewnątrz Peugeot jeszcze bardziej udoskonali swój kontrowersyjny projekt i-kokpitu, a centralny system audio-informacyjny zostanie zaktualizowany w celu szybszego reagowania. Zapewniona będzie większa interakcja ze smartfonami i inne funkcje multimedialne.

Źródła sugerują, że nowa 208 prawdopodobnie oficjalnie zadebiutuje podczas Salonu Samochodowego w Genewie wiosną 2019 roku.

Źródło : autoexpress.co.uk

Zobacz również:

[TEST] Peugeot 308 SW – francuz z niemieckimi genami

Komentarze