Porsche ulega modzie na auta typu coupe-SUV. Cayenne Coupe staje w szranki z takimi tuzami jak Mercedes GLE Coupe, BMW X6 oraz Audi Q8.

Porsche wypuściło wersję coupe dla Cayenne trzeciej generacji. Nowy model wyceniony został na 411 tys. złotych. Do salonów trafi w maju tego roku, a jego zadaniem będzie wejście na rynek wykreowany poniekąd przez BMW X6. Nowa stylistyka przybliża do sportowego charakteru 911.

Nadwozie

Linia nadwozia nowego Cayenne Coupe jest zgodna z filozofią dzisiejszych coupe-SUV. Z przodu jest prawie identyczny ze standardowym Cayenne. Różnice rozpoczynają się tuż za słupkiem B. Linia dachu bardzo mocno opada, a tylna szyba zwęża się w kierunku tylnego zderzaka. Panoramiczny dach (opcjonalnie może być wykonany z włókna węglowego) wykończony jest delikatnym aktywnym skrzydłem. Z tyłu, tuż nad lampami znalazł się również drugi spojler, będący częścią aerodynamicznego systemu – Porsche Active Aerodynamics. Całość dopełniają masywne nadkola.

Wnętrze

Wewnątrz Cayenne Coupe fani marki odnajdą się bardzo szybko. Deska rozdzielcza jest typowa dla niemieckiego producenta i całej gamy modelowej. Kierowca, oprócz wspaniałej jakości materiałów otrzymuje parę regulowanych foteli sportowych w ośmiu zakresach, 12-calowy system audio-nawigacyjny, centralnie umieszczony analogowy obrotomierz i zestaw wskaźników cyfrowych. Mocno opadająca linia nadwozia spowodowała również zmiany w drugim rzędzie. Przerobiono tylną „kanapę” i teraz ma ona dwa oddzielne fotele. Nadwozie coupe pozbawiło auto również kilku centymetrów nad głowami.

Silniki

Auto oferowane będzie z dwoma silnikami. Standardowo Cayenne Coupe wyposażony będzie w turbodoładowany silnik benzynowy V6 o pojemności 3,0 litrów i mocy 330 KM z momentem obrotowym wynoszącym 450 Nm. Napęd przenoszony będzie poprzez ośmiobiegową automatyczną skrzynię biegów do wszystkich czterech kół, oferując sprint 0-100km/h w ciągu sześciu sekund. Prędkość maksymalna to 250 kilometrów na godzinę.

Drugim wariantem jest Turbo Coupe z turbodoładowaną 4,0-litrową jednostką benzynową V8, o mocy 535KM i 770 Nm momentu obrotowego. Silnik adaptowany został z obecnego Cayenne Turbo, wraz z przekładnią i napędem na cztery koła. Sprint od 0 do 100km na godzinę zajmie 3,9 sekundy, a maksymalną prędkość to 285 kilometrów na godzinę.

Chociaż nie jest dostępna w momencie premiery, prawdopodobnie hybrydowa wersja Cayenne Coupe typu plug-in będzie oferowana jako technologia w całości zapożyczona od zwykłego modelu.

Ceny

Standardowe wyposażenie obejmuje zestaw 20-calowych aluminiowych felg, aktywne zawieszenie, panoramiczny szklany dach, pakiet „Sport Chrono” Porsche oraz przednie i tylne czujniki parkowania. Opcjonalnie, kupujący mogą wyposażyć się w lekki pakiet sportowy, który obejmuje 22-calowe felgi aluminiowe, dach z włókna węglowego, a w przypadku Turbo Coupe – sportowy układ wydechowy.

Ceny nowego modelu zaczynają się od 411 tys. złotych.

A co Ty uważasz o autach tego typu? Czy SUV może mieć żyłkę sportowca? Podziel się z nami komentarzem.

Źródło: autoexpress

Komentarze