Japoński producent podczas targów IFA 2018 zaprezentował sporo nowości. Koncepcyjny model telewizora 8K, Ultra-cienki telewizor Wall Art, czy seria budżetowych produktów. To nie wszystko.

Obok Toshiby podczas tegorocznych targów trudno przejść obojętnie. Firma ciągle poszerza swoją paletę produktów i rywalizuje z konkurencją ciekawymi rozwiązaniami. Plan oraz strategia rozwoju jaką producent zaczął wdrażać w ubiegłym roku zdecydowanie przyniosły rezultaty i sprawiły, że dziś Toshiba pochwalić się może trzykrotnym wzrostem sprzedaży swoich telewizorów w Wielkiej Brytanii, Niemczech, Francji, Hiszpanii oraz we Włoszech. Uczynienie ze zwykłego telewizora domowego centrum rozrywki to zadanie jakie postawiła przed sobą firma.

Coraz więcej producentów konkuruje między sobą jeśli chodzi o technologię 8K, także Toshiba na tym polu nie zamierza oglądać się na konkurentów i zaprezentowała światu swój pierwszy koncepcyjny model telewizora 8K HDR Smart. 65-calowa matryca robi wrażenie ostrym i wyraźnym obrazem, a Upscaler 8K, w który została wyposażona odpowiedzialny jest za bardziej wyrazisty obraz. Dodatkowo znajdziemy tutaj wejście HDMI 2.1, które odpowiada za wyświetlanie obrazu w rozdzielczości 7680×4320 px.

Kolejna nowość to Ultra-cienki telewizor Toshiba Wall Art – pozycja, która zrobiła na mnie największe wrażenie podczas tegorocznej konferencji. Model ten ma zaledwie 2,5 mm grubości, co w połączeniu z 65-calowym ekranem 4K HDR sprawia wrażenie jakbyśmy mieli do czynienia z nowoczesną sztuką. Taki telewizor na pewno doda wnętrzu unikalnego stylu oraz elegancji.

Toshiba poza ciągłym rozwojem swoich ekranów nie zapomina również o jakże istotnej warstwie audio. Producent we współpracy z firmą Onkyo skupia się na dźwięku przestrzennym w telewizorach.

Bazooka z kolei to propozycja 55-calowej matrycy potrafiącej wyświetlać obraz w rozdzielczości 4K, a także, co ważne, posiada wbudowany z tyłu telewizora subwoofer w kształcie tuby wraz ze wzmacniaczem. Brak narożników sprawia, że dźwięk wydobywający się z Bazooki jest nasycony oraz głęboki, a design niebanalny.

Nowością zapowiedzianą na targach przez producenta jest zintegrowanie od 2019 roku większości telewizorów Toshiba OLED, 4K, oraz Smart FullHDAlexą, czyli technologią sterowania głosem. Co ważne, nie będzie już konieczna instalacja głośników Alexa Echo, czy niezbyt komfortowe mówienie do pilota. Telewizory Toshiba zostaną bowiem wyposażone w zintegrowane mikrofony dalekiego zasięgu. Zwiększanie oraz zmniejszanie głośności, zmiana źródła, czy odtwarzanie muzyki, a to wszystko dzięki integracji właśnie z Alexą.

Ważnym punktem konferencji była także usługa Amazon Dash Replenishment, dzięki której telewizory Toshiba są w stanie monitorować bieżący stan naładowania baterii w pilocie i w razie konieczności samemu zamówić nowe, aby dotarły odpowiednio wcześniej przed wyładowaniem obecnych.

Poza wspomnianymi nowościami, firma postanowiła skoncentrować się także na segmencie budżetowym. Elegancki wygląd, wysokiej jakości wykonanie, system obrazu Dolby Vision. Takie egzemplarze telewizorów trafią do naszego kraju już w przyszłym roku, a ich cena oscylować będzie w granicach 2500 złotych.

Nie zapomniano także o wsparciu telewizorów z systemem Android. Jak wiadomo, to najszybciej rozwijający się mobilny system, który chętnie wykorzystywany jest również przez Toshibę. Dzięki wbudowanemu asystentowi głosowemu możemy zarządzać swoim domowym centrum rozrywki.

Czekam na wprowadzenie zapowiedzianych urządzeń przez producenta na rynek, dobrze, że zobaczyliśmy wprawdzie koncepcyjny model telewizora 8K, ale to znak, że firma nie odpuszcza na tym polu i będzie ciągle się rozwijać, cieszy także pozbywanie się dużych ramek, zdecydowanie korzystnie wpływa to na design urządzeń japońskiego producenta.

Komentarze