Mazda Motor Poland prezentuje wersje wyposażenia oraz ceny nowego modelu. Pół roku po polskiej premierze Nowej Mazdy 3, modelu będącego prekursorem nowej generacji aut japońskiej marki, przyszedł czas na polską premierę.

Warszawa, 23 czerwiec, nadszedł czas na zaprezentowanie wersji wyposażenia oraz polskich cen kompaktowego SUV’a – Mazdy CX-30. Sprzedaż nowego modelu rozpocznie się już w lipcu, a pierwsze samochody trafią do klientów na początku jesieni 2019 r. Mazda stanowczym krokiem zmierza w kierunku segmentu premium, a CX-30 nie wyprowadza nas z tego przekonania.

Pomiędzy segmentami

Nowy SUV, wymiarami idealnie wpisuje się pomiędzy istniejące modele CX-3 i CX-5. CX-30 wypełnia przestrzeń, zarezerwowaną dla klientów poszukujących auta dopasowanego do użytku miejskiego, a jednocześnie praktycznego i uniwersalnego.

Wymiary modelu CX-30:

  • długość 4395 mm,
  • szerokość 1795 mm
  • wysokość 1530 mm
  • rozstawie osi 2655 mm

Nowa Mazda CX-30 to model nowej drogi, a raczej realizacji wizji Mazda Premium, który podobnie jak Nowa Mazda 3 opracowany został w oparciu o cztery filary marki:

  • Sztuka designu. Połączenie najnowocześniejszą technologii, z intuicją i niezwykłą precyzją. Projektowanie zgodnie z filozofią Kodo – Dusza Ruchu oddaje istotę dynamiki sylwetki nadwozia.
  • Japoński kunszt. Odniesienie do Japońskiej tradycji, szlachetny minimalizm i dbałość o każdy detal.
  • Inteligentne rozwiązania. Realizacja filozofii Mazdy, zgodnie z którą samochód i kierowca stale pozostają w perfekcyjnej harmonii.
  • Czysta przyjemność prowadzenia. Wnętrze każdego modelu Mazdy charakteryzuje szlachetny minimalizm i dopracowana w najdrobniejszym detalu ergonomia.

Wyposażenie

 W wyposażeniu standardowym nowej Mazdy CX-30 odnajdziemy:

  • Zaawansowany system zwiększania przyczepności pojazdu (G-Vectoring Control+)
  • Elektromechaniczny hamulec postojowy z funkcją Autohold
  • Układ wspomagający ruszanie na wzniesieniu (HLA)
  • System monitorowania martwego pola (BSM)
  • System wspomagający hamowanie (SCBS) + Inteligentne wspomaganie hamowania (SBS)
  • Adaptacyjny układ utrzymywania stałej prędkości (aktywny tempomat – MRCC)
  • System automatycznego przełączania świateł drogowych na mijania (HBC)
  • System rozpoznający znaki ograniczenia prędkości (TSR)
  • System wspomagający utrzymanie pojazdu w pasie ruchu (LAS)
  • Czujnik deszczu i zmierzchu (inteligentne wycieraczki i automatyczne światła mijania)
  • Czujniki parkowania z tyłu
  • Kolorowy wyświetlacz head-up na przedniej szybie + Cyfrowe zegary (7″)
  • Multimedialny system rozrywki i łączności Mazda Connect (z ekranem 8,8″)
  • System nawigacji Mazda + Apple Carplay & Android Auto
  • Ergonomiczny system sterowania HMI (pokrętło wielofunkcyjne)
  • Zestaw głośnomówiący Bluetooth®
  • Przednie reflektory diodowe (LED)
  • Tylne światła diodowe (LED)

Jednostki napędowe

Japoński producent zdaje się nie ulegać ogólnoświatowym trendom i podąża własnymi ścieżkami. Silniki Diesla? Nie! Downsizing? Też nie! Mazda raczy nas przełomowymi silnikami benzynowym Skyactiv-X oraz SKYACTIV-G. Jednostki benzynowe, bez zbędnego zadęcia sztucznie generowaną mocą. Oszczędne, a przy tym już teraz spodziewamy się wielu lat i tysięcy kilometrów bezawaryjnej pracy.

Gama jednostek napędowych Mazdy CX-30 w Polsce obejmować będzie dwa silniki benzynowe:

  • 2.0 SKYACTIV-G –o mocy 122 KM, bazująca na sprawdzonej konstrukcji, wyposażona w system dezaktywacji cylindrów. Silnik współpracuje z technologią Mazda M Hybrid (mild hybrid), która pomaga obniżyć zużycie paliwa wykorzystując energię odzyskaną podczas hamowania do zasilania pokładowego sprzętu elektrycznego.
  • 2.0 SKYACTIV-X –silnik spalinowy nowego typu, który łączy w sobie zalety silników benzynowego i Diesla. Jego nowatorski układ zapłonowy SPCCI, czyli zapłon samoczynny sprężonej mieszanki sterowany świecą. System ten, umożliwia dobranie takich przełożeń skrzyni biegów, które podnoszą osiągi bez zwiększania spalania i emisji.

Wersje wyposażenia

Mazda CX-30, podobnie jak Nowa Mazda 3 dostępna będzie w czterech wersjach wyposażenia:

Kai

2.0 SKYACTIV-G 122 KM 6MT              101 900 zł

2.0 SKYACTIV-G 122 KM 6AT              109 900 zł

Kanjo

2.0 SKYACTIV-G 122 KM 6MT              108 900 zł

2.0 SKYACTIV-G 122 KM 6AT              116 900 zł

2.0 SKYACTIV-G 122 KM 6MT 4×4       118 900 zł

2.0 SKYACTIV-G 122 KM 6AT 4×4        126 900 zł

2.0 SKYACTIV-X 180 KM 6MT              120 900 zł

2.0 SKYACTIV-X 180 KM 6AT              128 900 zł

2.0 SKYACTIV-X 180 KM 6MT 4×4        130 900 zł

2.0 SKYACTIV-X 180 KM 6AT 4×4        138 900 zł

Hikari                    

2.0 SKYACTIV-G 122 KM 6MT              119 900 zł

2.0 SKYACTIV-G 122 KM 6AT              127 900 zł

2.0 SKYACTIV-G 122 KM 6MT 4×4       129 900 zł

2.0 SKYACTIV-G 122 KM 6AT 4×4        137 900 zł

2.0 SKYACTIV-X 180 KM 6MT              131 900 zł

2.0 SKYACTIV-X 180 KM 6AT              139 900 zł

2.0 SKYACTIV-X 180 KM 6MT 4×4        141 900 zł

2.0 SKYACTIV-X 180 KM 6AT 4×4        149 900 zł

Enso

2.0 SKYACTIV-X 180 KM 6MT              141 900 zł

2.0 SKYACTIV-X 180 KM 6AT              149 900 zł

2.0 SKYACTIV-X 180 KM 6MT 4×4        151 900 zł

2.0 SKYACTIV-X 180 KM 6AT 4×4        159 900 zł

Nowa Mazda CX-30 oferuje również do wyboru dwa wyraziste wzory kolorystyczne wnętrza. To od nas zależy, czy we wnętrzu odnajdziemy dojrzały i elegancki Dark Brown czy nowoczesny i wysmakowany Dark Blue. Do wyboru jest dziewięć kolorów nadwozia, w tym trzy stosowane wyłącznie przez Mazdę – Soul Red Crystal, Machine Gray i Polymetal Gray. Auta w trójwarstwowym czerwonym kolorze zwrócą uwagę każdego!

Sprzedaż nowego modelu rozpocznie się już w lipcu, a pierwsze samochody trafią do klientów wczesną jesienią 2019 r. Mazda stanowczym krokiem zmierza w kierunku segmentu premium, a CX-30 nie wyprowadza nas z tego przekonania. Już nie możemy się doczekać!

 

Źródło: materiały prasowe Mazda Motor Poland

 

 

 

 

Komentarze