Czy ultra-luksusowy SUV Mercedes-Maybach GLS podejmie równorzędną walkę z Bentleyem Bentayga i Rolls-Royce Cullinan?

Nowy Mercedes-Maybach GLS to największa i najbardziej luksusowa wersja SUV-a niemieckiej marki. Zaprojektowany z myślą o konkurowaniu z Bentleyem Bentayga i Rolls-Royce Cullinan. Do sprzedaży trafi w drugiej połowie 2020 r. Co o nim wiemy?

Mercedes-Maybach GLS

Mercedes-Maybach GLS dzieli platformę i nadwozie ze standardowym SUV-em GLS. Zmiany stylistyczne obejmują przeprojektowany przedni zderzak, zaktualizowaną osłonę chłodnicy i przerobiony tylny zderzak. Reflektory Mercedes Multibeam LED i 22-calowe felgi aluminiowe są tu standardem, a 23 calowe są dostępne jako opcja. Elementem wyróżniającym jest również para aktywnych stopni ukrytych w bocznych progach. Po otwarciu drzwi samochodu automatycznie wysuwa się odpowiedni stopień, a układ zawieszenia pneumatycznego obniża się o 25 mm, tak aby ułatwić dostęp do tego ogromnego SUV-a. Konfigurator zawiera kolory specjalne oraz tradycyjne dwukolorwe nadwozie.

Kabina Maybach GLS również jest podobna do kabiny standardowego SUV-a, chociaż zyskuje lepsze materiały i dodatkową technologię. Kupujący mogą wybrać opcję czteromiejscowego modelu, który ma parę rozkładanych tylnych foteli i stałą konsolę, w której znajduje się panel sterowania klimatyzacją, dwa składane stoliki, opcjonalna lodówka do szampana i para srebrnych kieliszków do szampana.

Inne wyróżniające się elementy wnętrza obejmują 64-kolorowy konfigurowalny system oświetlenia otoczenia, parę ekranów dotykowych dla pasażerów siedzących z tyłu, unikalną grafikę Maybach dla cyfrowego zestawu wskaźników i systemu informacyjno-rozrywkowego SUV, a także cztery podgrzewane, chłodzone i masujące fotele. Kupujący otrzymują także uchylny i przesuwany szklany dach panoramiczny oraz 27-głośnikowy system stereo Burmester premium.

Jeszcze więcej komfortu

Maybach GLS jest wyposażony w ulepszoną wersję standardowego zawieszenia pneumatycznego. Według producenta dopracowany system jeszcze lepiej tłumi niedoskonałości drogi. Kupujący mogą również doposażyć auto w system E-Active Body Control. Funkcja aktywnie przechyla nadwozie w zakrętach jak motocykl, pod kątem do trzech stopni. Wszystko dla niezrównanej wygody pasażerów.

Mercedes wyposażył GLS również w nowy system jazdy „Maybach Dynamic Select”, który koncentruje się na wyrafinowaniu i komforcie jazdy. Ustawienia napędu ograniczają ruchy nadwozia, wygładzona jest również krzywa momentu obrotowego silnika, wyłączony układ start/stop, a zmodyfikowany układ zmiany biegów dla automatycznej skrzyni biegów, zmniejsza liczbę zmian biegów.

Maybach GLS napędza 4-litrowy silnik V8 z podwójnym turbodoładowaniem, ten sam co w supersamochodzie AMG GT. Silnik rozwija 550 KM i 730 Nm momentu obrotowego. Moc przekazywana jest na wszystkie cztery koła za pośrednictwem dziewięciobiegowej automatycznej skrzyni biegów. Czas 0–100 km na godzinę 4,9 sekundy, prędkość maksymalna ograniczona elektronicznie 250 km na godzinę.

Mercedes-Maybach nie potwierdził jeszcze oficjalnych informacji o cenach swojego flagowego SUV-a. Biorąc pod uwagę ceny Maybach S 600, oczekujemy, że nowy Maybach GLS kosztować będzie około miliona złotych.

Źródło: autoexpress

Komentarze