Nowa Xperia już na targach MWC 2020?

W ostatnich latach Sony nie radzi sobie najlepiej na rynku smartfonów. Japoński gigant wciąż próbuje odnaleźć rozwiązanie, które pozwoliłoby mu znów zaistnieć wśród konkurencji. Najnowsze urządzenia prezentowane przez Japończyków mimo świetnych podzespołów, oraz całkiem ciekawych możliwości sprzedają się bardzo słabo. Może to wina braku marketingu lub przestarzałego designu i cen z kosmosu?

Sony jednak nie poddaje się i już niebawem światło dzienny ujrzy kolejny model z rodziny Compact, którym powalczy o klientów szukających mniejszego urządzenia w klasie średniaków.

Co wiemy o nadchodzącym telefonie?

Na dzień dzisiejszy jeszcze niewiele. Wiadomo, że w urządzeniu znajdzie się najprawdopodobniej procesor od Qualcomn, konkretnie Snapdragon 665. Poza tym kompaktowe wymiary ma zapewnić 5,5 calowy ekran w proporcjach 21:9. Doniesienia prasowe mówią, że urządzenie zostanie zaprezentowane na targach MWC, które odbędą się w lutym.

Czy Sony zniknie z rynku smartfonów?

Każdy rok w statystykach wygląda nieubłaganie źle. Pomimo dostarczania na rynek nowych produktów wyniki sprzedaży lecą na łeb i szyję. W 2017 roku Japończycy sprzedali prawie 18 milionów telefonów. W roku 2018 sprzedaż zamknęła się na około 6 milionach. Obecnie w roku 2019 wynik wynosi w przybliżeniu 2,5 miliona sprzedanych urządzeń.

Na pewno pamiętacie czasy premiery Xperii Z, Sony było wtedy jednym z czołowych graczy na rynku i sprzedawało się świetnie! Ich telefony z powodzeniem konkurowały z Samsungiem oraz Apple. Przecież nawet sam James Bond korzystał z Xperii T!

Dzisiaj Sony praktycznie przestaje istnieć, wygórowane ceny i brak atrakcyjności ich produktów prowadzą do nieuchronnego końca.

Osobiście przed kilkoma laty używałem kilku modeli Xperii będac przy tym ich wielkim fanem, dlatego dziś jest mi bardzo ciężko oglądać jak bardzo Japończycy nie potrafią sobie poradzić ze swoim problemem.

Pomimo wszystko wierzę, że Sony z czasem się pozbiera i wypuści na rynek smartfon, który będzie mógł godnie rywalizować z konkurencją i pozwoli wrócić marce w łaski konsumentów.

 

 

Komentarze