Miasto Stołeczne Warszawa w przetargu na organizację miejskiej usługi CarSharing otrzymało dokładnie jedną ofertę. Spełniająca wymogi firma Panek czekała na formalne potwierdzenie wygranej, jednak miasto przetarg unieważniło. KIO uwzględniła odwołanie oferenta i potwierdziła, że postępowanie przetargowe zostało bezpodstawnie unieważnione.

W 2016 roku warszawski Zarząd Dróg Miejskich ogłosił przetarg na oficjalnego dostawcę miejskiej usługi CarSharing. Ostatecznie w drugiej połowie 2018 roku, po licznych perturbacjach, miasto finalnie otrzymało jedną ważną ofertę. Domniemany zwycięzca nie cieszył się jednak długo, bowiem przetarg został unieważniony.

Miasto twierdzi, że cel przetargu – popularyzacja idei CarSharingu – został osiągnięty bez konieczności uruchamiania miejskiej usługi. W stolicy działa bowiem łącznie aż trzech operatorów, którzy wypożyczają na minuty samochody osobowe. Tak też jednak było w momencie, kiedy miasto podejmowało drugą próbę wyłonienia oficjalnego dostawy – nie wiadomo zatem, co realnie było powodem takiego rozstrzygnięcia.

Jednym z działających już dostawców usług w Warszawie jest właśnie firma Panek, jako jedyna posiadająca w swojej flocie wyłącznie samochody hybrydowe. Poza kwestią emisji CO2 przekłada się to także na finalny koszt, jaki ponosi użytkownik – Panek oferuje stawkę o 15 gr/km niższą niż konkurenci.

Panek nie składa broni

Stawki zaoferowane w postępowaniu przetargowym, choć wyższe od obecnych cen usługi Panek CarSharing – były maksymalnymi stawkami, jakie spółka zobowiązała się utrzymywać w perspektywie najbliższych 5 lat prowadzenia usługi. Co jednak ważniejsze – wciąż były bardziej atrakcyjne niż te oferowane przez warszawską konkurencję, spółka zatem działała na korzyść mieszkańców stolicy.  Potwierdza to wyrok Krajowej Izby Odwoławczej, która uznała, że nie było podstaw do unieważnienia przetargu.

„Jesteśmy nastawieni na rozwój, chcemy zwiększać atrakcyjność i popularność usługi. Wyrok KIO jest nieprawomocny, jednak wierzymy w miejski CarSharing i dobrą współpracę z ZDM z korzyścią dla wszystkich użytkowników współdzielonej mobilności” – komentuje Katarzyna Panek, rzecznik prasowy spółki.

Firma Panek od 18 lat świadczy usługi wynajmu samochodów, od 2017 roku także w formule CarSharing w Warszawie, zaś od kilku dni – również w Lublinie.

Komentarze