Frankfurt Motor Show jest wiodącą międzynarodową wystawą najnowszych osiągnięć w motoryzacyjnym świecie. Zgodnie z hasłem „jutro w drodze”, od 12 do 22 września odwiedzający targi mogą na własne oczy zobaczyć najgorętsze premiery, a także mnóstwo innowacyjnych technologicznych rozwiązań.

Targi motoryzacyjne we Frankfurcie odbywają się co dwa lata na zmianę z salonem samochodowym w Paryżu. Producenci prezentują na nich premierowe modele samochodów oraz wizję przyszłości motoryzacji. Głównym motywem tegorocznych targów Frankfurt Motor Show 2019 jest elektromobilność. Poniżej prezentujemy najważniejsze naszym zdaniem premiery niemieckiej wystawy.

Land Rover Defender

Niewątpliwie jedną z najbardziej oczekiwanych Frankfurckich premier była prezentacja nowego Defendera. Ikona motoryzacji zmienia swój surowy, roboczy charakter. Z maszyny typowo użytkowej, reinkarnuje w samochód lifestylowy z wszelkimi nowinkami technologicznymi. Defenderowi bliżej teraz do modnych SUV-ów, ale według zapewnień producenta nowy model pozostał bezkompromisową terenówką. Producent tak jak poprzednik oferowany będzie w 2 wariantach – Defender 90 i 110.

Hyundai i30 N Project C

Koreański producent zaprezentował limitowaną wersję hot hatcha – i30 N Project C. To lżejsza, niższa i bardziej aerodynamiczna wersja 275-konnej topowej specyfikacji modelu i30 N. Limitowany Project C oferuje szereg modyfikacji stylistycznych oraz liczne dynamiczne akcenty, które zapewnią jeszcze więcej wrażeń z jazdy. Produkcja zostanie ograniczona do 600 samochodów dostępnych na wybranych europejskich rynkach jeszcze w tym roku.

Hyundai i10

Najnowszy model koreańskiej marki cechuje dynamiczny wygląd, który podkreśla kontrast między miękkimi powierzchniami i ostrymi krawędziach. Zmianie uległa szerokość, wysokość i rozmiar kół, dzięki czemu samochód zyskał energetyczny i zwinny wygląd. Nowy i10 wyróżnia się w segmencie A młodzieńczym i dynamicznym designem.

Porsche Taycan

Taycan to samochód, który Porsche wystawia, by zmierzyć się z Teslą. Jak wiemy, Tesla jest najszybszym seryjnie produkowanym elektrycznym samochodem na świecie. Czy Porsche jest w stanie dorównać piekielnie szybkiej Tesli? Producenci deklarują, że nowemu Taycanowi sprint do “setki” ma zająć poniżej 3.5 sekund, natomiast 200 km/h ma zająć mu poniżej 12 sekund.

Volkswagen ID.3

Volkswagen ID.3 jest doskonałym odzwierciedleniem zmian, jakim podlega niemiecka marka. To przełomowy samochód, a zarazem pierwszy model z wyłącznie elektrycznym napędem i skonstruowanym na nowej płycie podłogowej MEB. Pojazdy elektryczne są głównymi elementami pokazowymi Volkswagena podczas wystawy IAA. Niemiecki producent oprócz ID.3 prezentuje również liczne modele studyjne, które prezentują wizję przyszłych aut z rodziny ID. Volkswagen ID.3 jest autem, które otwiera nowy wielki rozdział o strategicznym znaczeniu w historii marki. W połowie roku Volkswagen rozpoczął z sukcesem akcję zbierania zamówień na model ID.3  ekskluzywnej serii specjalnej ograniczonej do 30.000 egzemplarzy okraszonych bogatym wyposażeniem.

Honda e

Elektryczna Honda e to jeden z pierwszych zwiastunów rewolucji wśród aut miejskich. Segment A jest nadal największym wolumenem sprzedaży aut w Europie, ale jego znaczenie powoli maleje. Honda e to najnowsze dziecko Japończyków. Nowoczesna technika kontrastować będzie z designem w stylu retro, nawiązującym do Hondy N360 z 1966 roku.

Lamborghini Sian

Lamborghini zaprezentowało model Sian. To pierwsze produkcyjne auto tej marki częściowo zasilane prądem i przy okazji najmocniejsze, seryjne Lambo w historii.

Ford Puma

Ford Puma powraca, ale nie w takiej formie jak go zapamiętaliśmy. Nazwa Puma do tej pory zarezerwowane było dla małego coupe produkowanego od 1997 do 2002 roku. Po 17 latach przerwy “Puma” zostaje odkurzona i użyta w nowym pięciodrzwiowym SUV-ie. Nowy Ford ma trafić do dealerów pod koniec tego roku i zapewnić marce konkurenta w walce z rywalami takimi jak Nissan Juke, Peugeot 2008 i Renault Captur.

Seat Tarraco FR PHEV

Największy SUV SEAT’a od teraz z napędem hybrydowym plug-in w topowej wersji wyposażenia FR. Elektryczny zasięg w tym dużym SUV-ie wynosi 50 km, a oficjalny cykl testów WLTP wykazał, że emisja CO2 utrzyma się na poziomie poniżej 50 g/km. Układ napędowy PHEV składa się z 1,4-litrowego silnika benzynowego TSI o mocy 110 kW/150 KM oraz silnika elektrycznego o mocy 85 kW/116 KM.

Skoda Scala Monte Carlo

Czeski producent przedstawia kompaktową Skodę Scala w atrakcyjnej stylistycznie odmianie Monte Carlo. Producent wskazuje tym samym rajdowe korzenie marki, a jej cechami charakterystycznymi są czarne elementy nadwozia w połączeniu z czerwonym lakierem i sportowe akcenty we wnętrzu.

Smart EQ

Podczas tegorocznych targów motoryzacyjnych we Frankfurcie Smart zaprezentował całkowicie odmienione, od teraz wyłącznie elektryczne modele fortwo i forfour. Progresywny design modeli fortwo i forfour, skrywa inteligentne funkcje oraz wyłącznie elektryczno-akumulatorowe zespoły napędowe. W efekcie nowe smarty fortwo coupé, fortwo cabrio i forfour oferują zrównoważoną, kompleksową koncepcję mobilności.

Opel Corsa

Mała-duża Corsa jest już czwartym – po crossoverach Crossland X i Grandland X oraz dostawczym Combo – samochodem zbudowanym w ścisłej niemiecko-francuskiej współpracy. Corsa reprezentuje najpopularniejszy segment w europie – segmentu B. Corsa F bazuje na platformie CMP.

Źródło: iaa.de

Komentarze