BMW odpowiada Mercedesowi klasy C oraz Audi A4 wypuszczając nowe BMW serii 3 o oznaczeniu G20. Bawarczycy zamierzają odsłonić nowy model „trójki” na targach, które odbędą się tego roku w październiku w Paryżu.

Bawarscy projektanci przyzwyczaili nas, że kolejne odsłony nowych modeli są „bezpieczne”. Oznacza to, że nowa generacja pospolitej „trójki” nie będzie eksperymentem. Stawiają oni na ewolucję stylistyki i nie chcą się narażać na falę krytyki. Zupełnie inną drogą poszli Szwedzi, prezentując nowe Volvo S60, z którym musi się liczyć BMW serii 3, Mercedes klasy C oraz Audi A4.

Wygląd

Tak jak już wspomniałem wcześniej, bez eksperymentów. Wymiary siódmej generacja BMW serii 3 pozostaną bez zmian. Natomiast zwiększy się delikatnie rozstaw osi oraz długość i zmieni się linia dachowa, która ma nadać sportową linię. Ze zmianą rozstawu osi na plus oraz wydłużeniem nadwozia, w parze idzie również przestronność wnętrza oraz zwiększenie pojemności bagażnika. Przód będzie podobny do znanej już nam najnowszej odsłony BMW serii 5. Natomiast przednie reflektory będą delikatnie nawiązywać do starszej serii przed liftingowej BMW E46.

Wykonanie

Nowa seria 3 bazuje na najnowszej platformie CLAR – takiej, jaka została użyta w najnowszych modelach BMW. Ta platforma, pozwoli oszczędzić około 40 zbędnych kilogramów. Do „zrzucenia wagi” przyczyniło się szersze zastosowanie aluminium oraz włókna węglowego. W G20 będzie dostępne również 7 generacja systemu iDrive z wielkimi ekranami o dużej rozdzielczości, szybszymi procesorami oraz touchpadem. Opcją również będzie head-up.

Gama silników

BMW zaczęło sukcesywnie modernizować silniki benzynowe na każdej z linii modeli, a niedawno ukazany Lifelizator 2 serii Active Tourer to najnowszy model, w którym zastosowano poprawki. Środki, takie jak nowy układ wtryskowy, filtr cząstek stałych w celu obniżenia poziomów NOx, zmieniony system napędu pasów i bardziej wydajne środki chłodzenia, mają zapewniać umiarkowany wzrost mocy i momentu obrotowego.

Nowa seria 3 będzie nadal wykorzystywać 3-cylindrowe i 1,5-litrowe wersje TwinPower Turbo, które są montowane  w modelach takich jak MINI lub nowy X2. Wszystkie bloki z technologią TwinPower Turbo będą miały ulepszenia techniczne, takie jak zwiększone ciśnienie układu wtryskowego (350 barów), ciśnienie przedmuchu turbo (do 2500 barów) i filtr cząstek stałych, który zostanie dodany w wersjach benzynowych . Olej napędowy otrzyma katalizator SCR i zbiornik AdBlue.

Tabela z gamą silników

BMW serii 3 G20 Moc Skrzynia biegów Napęd
316d 136 6 biegowa skrzynia manualna,   8 stopniowy automat Tył
318d 163 6 biegowa skrzynia manualna,   8 stopniowy automat Tył
320d 204 6 biegowa skrzynia manualna,   8 stopniowy automat Tył/xDrive (4×4)
325d 238 8 stopniowy automat Tył/xDrive (4×4)
330d 265 8 stopniowy automat Tył/xDrive (4×4)
M340d 320-340 8 stopniowy automat xDrive (4×4)
325e iPerformance 230 8 stopniowy automat xDrive (4×4)
330e iPerformance 265 8 stopniowy automat xDrive (4×4)
318i 150 6 biegowa skrzynia manualna,   8 stopniowy automat Tył
320i 204 6 biegowa skrzynia manualna,   8 stopniowy automat Tył/xDrive (4×4)
320i Efficient Dynamics 170 6 biegowa skrzynia manualna,   8 stopniowy automat Tył
330i 265 8 stopniowy automat Tył/xDrive (4×4)
M340i 380 8 stopniowy automat xDrive (4×4)

Co do wersji M3, ma się pojawić w drugiej połowie 2019 roku lub na samym początku 2020. Prawdopodobnie będzie ona wyposażona w silnik S58, który znany jest z BMW X3M i generuje on 475KM.

Reasumując, dla osób, które zastanawiają się nad zakupem nowego Mercedesa klasy C, Audi A4 warto poczekać na premierę nowej „trójki”, ponieważ będzie ona nowocześniejsza i żwawsza od swojego poprzednika.

Komentarze