Luksusowy SUV niemieckiego producenta otrzymuje nowe jednostki napędowe. Od teraz Audi Q8 będziemy mogli zamówić z dwoma nowymi V6 pod maską. Zapraszam.

Audi Q8 55 TFSI

Audi Q8 wyposażone zostało w sześciocylindrową turbodoładowaną benzynową jednostkę napędową o zapłonie iskrowym i bezpośrednim wtrysku paliwa. Ma moc 340 KM oraz momentem obrotowym na poziomie 500 Nm dostępnym w zakresie od 1 370 do 4 500 obrotów na minutę. Pierwsza setka pojawi się na prędkościomierzu Audi już po 5,9 sekundy. Prędkość maksymalna auta została elektronicznie ograniczona do 250 km/h.

Audi Q8 45 TDI

Druga oferowana jednostka napędowa to słabsza odmiana topowego diesla 50 TDI. Legitymuje się ona mocą 231 KM i momentem obrotowym na poziomie 500 Nm dostępnym od 1 750 do 3 250 obrotów na minutę. W przypadku jednostki wysokoprężnej pierwsza setka pojawi się po 7,1 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi 233 km/h.

Mild hybrid

Wszystkie silniki pracujące pod maską Q8 współpracują z technologią mild hybrid, która pozwala zredukować zużycie paliwa na 100 km o 0,7 litra. Najistotniejszymi komponentami tego systemu są: bateria litowo-jonowa oraz BAS, który dostarcza instalacji elektrycznej auta energię elektryczną o napięciu 48 V. To jednak nie wszystko. Jeśli auto zwalnia, BAS jest w stanie odzyskać 12 kW energii i przechować ją w baterii. W zakresie prędkości od 55 do 160 km/h Audi przez około 40 sekund może przemieszczać się z wyłączonym silnikiem – możliwe jest to wtedy, gdy kierowca nie przyspiesza. Po wyczerpaniu baterii jednostka konwencjonalna zostanie uruchomiona szybko i bezgłośnie.

Cennik Audi Q8

Cena Audi Q8 55 TFSI rozpoczyna się od 76 300 euro w Niemczech. Jeśli zaś zdecydujemy się na wariant wysokoprężny, to za Q8 45 TDI zapłacić będziemy musieli od 73 300 euro.

źródło: informacja prasowa

Komentarze