Kolejna generacja popularnego Fiata 500 łączy stylistykę retro z nowoczesnym napędem elektrycznym.

Debiut trzeciej odsłony popularnego mieszczucha miał się odbyć podczas targów Genewa Motor Show 2020. Plany koncernu ze względów o których informowaliśmy tydzień temu zostały jednak pokrzyżowane. Premiera Fiata 500 nowej generacji musiała się jednak odbyć i tym sposobem poznaliśmy kolejne wcielenie „pięćsetki”. Włoski producent pielęgnuje aktualne trendy i nowy model po raz pierwszy otrzymał napęd całkowicie elektryczny. Należy podkreślić, iż jest to w pełni elektryczny pojazd w gamie produktowej grupy FCA.

Okres panującego zagrożenia wirusem powoduje znaczne utrudnienia i niemożność przeprowadzania tradycyjnych motoryzacyjnych premier. Koncern Fiat Chrysler Automobiles zorganizował transmitowaną przez internet konferencję prasową, podczas której zaprezentowano światu model Fiat 500 nowej generacji.

Włoski stylista

Projekt auta stanowi rozwinięcie jakże udanej stylistyki retro, która stała się znakiem rozpoznawczym poprzedniej generacji Fiata 500. Zachowano dotychczasowe proporcje i znaki szczególne. Nową pięćsetkę odróżnić można głównie za sprawą nowych lamp – dzielonych (linią maski) przednich oraz nowego wzoru tylnych. Podstawowe wymiary samochodu zmieniły się nieznacznie, długość i szerokość nadwozia (teraz odpowiednio 3631 oraz 1687 mm) wzrosły o 6 centymetrów, a rozstaw osi (2320 mm) o 2 cm.

Najwięcej zmian odnajdziemy jednak w kabinie. Sprawia ona wrażenie znacznie przestronniejszej niż dotychczas. Jest to zasługa m.in. przebudowanej deski rozdzielczej. W jej układzie brakuje standardowej dźwigni skrzyni biegów, a materiały wydają się być bardziej szlachetne. System multimedialny wraz z ekranem dotykowym o przekątnej aż 10,25″ (z dostępem bezprzewodowym do Apple CarPlay) również wygląda imponująco.

Nawet 300 km na jednym ładowaniu.

Układ napędowy nowego Fiata 500 obejmuje jednostkę elektryczną o mocy 87 kW, która gwarantuje cichą i sprawną jazdę. Jak przystało na elektryczny układ napędowy, maksymalny moment obrotowy jest dostępny natychmiast od momentu ruszenia samochodu z miejsca.

Według oficjalnych danych producenta samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie około 9 sekund. Prędkość maksymalną ograniczono natomiast do 150 km/h. Akumulatory litowo-jonowe o pojemności 42 kWh zapewniają zasięg nawet do 320 kilometrów (pomiar według cyklu WLTP). Użytkownik może również znacznie skrócić czas “tankowania” korzystając z szybkiej ładowarki o mocy 85 kW. To zdecydowanie wystarczająco by czuć się pewnie w miejskiej aglomeracji.

Więcej informacji na temat nowej pięćsetki już wkrótce!

Komentarze