Trzybryłowe nadwozie nowego Peugeota 508 zostało zaprojektowane w taki sposób, że kabina pasażerska delikatnie przechodzi w przestrzeń bagażową. Powoduje to, że francuska nowość może być postrzegana jako konkurent dla następcy Passata CC, czyli Volkswagena Arteona.

Peuogeot 508 – wygląd

Pierwszą rzucającą się w oczy rzeczą są przednie światła. Nie byłoby w nich nic nadzwyczajnego, gdyby nie specyficzne „łezki” wypuszczone ku dołowi zderzaka. Podkreślają one charakter wersji GT i śmiało można stwierdzić, że bez nich samochód wyglądałby nijak. Przedni pas wygląda zdecydowanie agresywnie. Prestiżu dodają takie detale, jak atrapa chłodnicy z chromowanymi elementami. Z tyłu widać nawiązanie do innych samochodów marki. Światła łączą się ze sobą okalając cała tylną część nadwozia. Znamy to już z najnowszych SUV’ów tej marki. Co wpływa na odbiór auta jako sportowe to jego wymiary. Peugeot 508 stał się krótszy (o 10 cm od poprzednika) i niższy (zaledwie 1,4 metra wysokości). Wszystko to odbiło się korzystnie na masie pojazdu, która jest o 70 kg mniejsza niż w dotychczas sprzedawanym modelu.

Peugeot 508 – jednostki napędowe

Tutaj Francuzi niczym nie zaskakują. Do wyboru będzie jeden silnik benzynowy w dwóch wariantach mocy i dwa diesle (z czego jeden również o zmienionych parametrach). Wspomniany benzyniak to znana konstrukcja o pojemności 1.6 litra o oznaczeniu THP. Generowała będzie moc 180 KM, a w wersji GT wzrośnie ona do 225 KM. Zupełnie nową jednostką będzie mały diesel 1.5 BlueHDi. Odznaczy się niezbyt dobrymi osiągami, gdyż legitymował się będzie mocą 130 KM. Mocniejszą jednostką wysokoprężną będzie motor o pojemności dwóch litrów. Klient będzie mógł zdecydować czy chce mieć 160 czy 180 KM. Wszystkie jednostki silnikowe będą sprzęgnięte z ośmiostopniowym automatem (poza najsłabszym dieslem).

Peugeot 508 – wnętrze

We wnętrzu znajdziemy kilka elementów, do których Peugeot zdążył nas już przyzwyczaić i są właściwe tylko dla tej jednej marki. Na przykład zegary wyciągnięte wysoko pod szybę. Trzeba zaznaczyć, że zamiast tradycyjnych zegarów otrzymamy wyświetlacz o przekątnej 12,3 cala. Na środku deski rozdzielczej zawitał dotykowy ekran o przekątnej 8 lub 10 cali. Francuzom trzeba przyznać, że design wnętrza robi pozytywne wrażenie, dając odczucie przebywania w nowoczesnym, ale eleganckim pojeździe.

Źródło: Peugeot

Komentarze