Peugeot przedstawił pełną gamę oraz ceny najnowszej 508-ki, którą można już zamawiać w salonach francuskiej marki, ceny startują od 123 900 zł za wersję Active z silnikiem 1.5 BlueHDI o mocy 130 KM i manualną skrzynią biegów.

W najnowszym 508 zmieniło się niemal wszystko względem poprzednika, samochód został zbudowany na najnowszej platformie EMP2, Peugeot szczyci się, że to jedna z najlepszych platform na rynku, zapewnia doskonałe właściwości dynamiczne oraz redukuje masę samochodu o około 70 kg w porównaniu do poprzedniej generacji 508-ki. Nowy „lew” zmalał, stał się bardziej zwarty, jest niższy od poprzednika o 6 cm oraz krótszy o 8 cm. Nowa 508-ka została wyposażona w takie smaczki stylistyczne jak np. drzwi bezramkowe, czy charakterystyczne przednie światła Full LED, które zostały przejęte z koncepcyjnego Peugeot Instinct oraz przepięknie wkomponowane tylne światła Full LED 3D, przejęte z najnowszych konceptów Peugeot. Wnętrze nowego 508-ki to w głównej mierze duży 10-calowy wyświetlacz HD (dostępny od wersji Allure w Active jest 8-calowy) dotykowy oraz wykonany w technologii pojemnościowej, kompaktowa gokartowa wręcz kierownica oraz zestaw cyfrowych zegarów o przekątnej 12,3″ – Peugeot i-Cockpit.

Peugeot 508 II generacji wyposażony jest w silniki benzynowe 1.6 PureTech o mocy 180 i 225 koni mechanicznych, oraz silniki diesla o pojemnościach 1.5 BlueHDI 130 KM i 2.0 BlueHDI o mocy 160 KM oraz 180 KM, wszystkie silniki są sprzężone z automatyczną 8 stopniową skrzynią biegów japońskiej firmy AISIN, skrzynia manualna sześciobiegowa dostępna jest jedynie z silnikiem diesla 1.5 BlueHDI.

 Nowe technologie na pokładzie 508-ki:

  • Adaptacyjne zawieszenie o zmiennej i sterowanej elektronicznie sile amortyzacji – Active Suspension Control.
  • System Night Vision, system wspomagania jazdy w nocy oparty na technologii noktowizyjnej, obraz z kamery wyświetlany jest na cyfrowych zegarach przed oczami kierowcy, niespotykany w tym segmencie.

  • Asystent utrzymania środka pasa ruchu (dostępny razem z ACC Stop&Go), to system, który wykrywa linie na drodze i utrzymuje samochód w stałej odległości między nimi.
  • System Full Park Assist – automatyczne parkowanie prostopadłe i równoległe. Po naciśnięciu i przytrzymaniu przycisku na dźwigni skrzyni biegów samochód operuje zarówno kierownicą oraz biegami, jaki i pedałami przyspieszenia i hamulca.

Pełna gama, dane techniczne oraz ceny poniżej.

Źródło: Peugeot Polska

Komentarze