W momencie swojej premiery Peugeot 508 został jednogłośnie okrzyknięty przez wszystkich dziennikarzy najładniejszym samochodem w swojej klasie. Przez 3 miesiące zdążyliśmy się przyzwyczaić do nowego wyglądu flagowego modelu francuskiego producenta. Wydawało się, że kolejne wersje nadwoziowe nie zrobią większego wrażenia, ale w koncernie PSA wiedzą, jak pozytywnie zadziwić motoryzacyjny światek. Nowa 508-ka w wydaniu pakownego kombi wygląda naprawdę dobrze i nie można przejść obok niej obojętnie.

Peugeot 508 SW – wygląd

Jeśli chodzi o prezencję auta to jest naprawdę dobrze. Marka twierdzi, że trzymała się założeń konstrukcyjnych jakie obowiązują przy tworzeniu nadwozia typu shooting brake. Dzięki temu możemy zaobserwować delikatnie opadającą linię dachu. Krzywizna jest większa niż w zwykłym kombi, ale nie na tyle nonszalancko poprowadzona, aby zrezygnować z funkcjonalności samochodu. Tył auta jest dynamiczny, można nawet powiedzieć, że trochę muskularny. Szerokie nadkola sprawiają wrażenie, jakby auto było mocno osadzone na ziemi. Kierowca spoglądając na to auto może spodziewać się bardzo dobrego prowadzenia. Sportowego charakteru nadaje dość mocno rozbudowany dyfuzor. Ciekawym akcentem jest nazwa marki umieszczona zaraz pod tylną szybą.

Peugeot 508 SW – wnętrze

Zacznę od tego co najważniejsze, czyli bagażnika. Ma pojemność 530 litrów i bardzo regularne kształty. Po złożeniu tylnego rzędu siedzeń kufer powiększa się do 1780 litrów. Nie zapomniano o szynach do dzielenia przestrzeni ładunkowej oraz funkcjonalnych haczykach. Roleta unosi się wraz z klapą bagażnika. Jeśli chodzi o wyposażenie to jest ono takie samo jak w liftbacku. Centralny punkt stanowią dwa duże wyświetlacze, które tworzą i-Cockpit. Jako opcję klient będzie mógł zamówić asystenta parkowania, adaptacyjny tempomat lub system rozpoznawania znaków drogowych.

Peugeot 508 SW – jednostki napędowe

Tutaj również oferta jest zbieżna z tą, którą zaprezentowano 3 miesiące temu. Dla przypomnienia – dostępne będą benzyniaki o pojemności 1.6 litra w dwóch wariantach mocy – 180 i 225 KM. Nie zapomniano o fanach jednostek wysokoprężnych. Peugeota 508 SW będzie można nabyć z motorem 1.5 BlueHDi o mocy 130, 160 i 180 koni mechanicznych.

Źródło: Peugeot