Aktualne statystyki sprzedażowe niemieckiej marki nie pozostawiają złudzeń. To właśnie auta z typu SUV stanowią ponad połowę wolumenu sprzedaży.

Kiedy w 2002 roku na rynek trafiło pierwsze Porsche SUV – Cayenne, wielu motoryzacyjnych ekspertów pukało się w czoło. Niewielu przypuszczało jednak, że auta tego typu staną się tak bardzo trendy, a już na pewno nikt nie sądził, że stanowić będą większą część sprzedaży wśród producentów marek sport/premium.

Aktualne statystyki sprzedażowe pokazują, że samochody z nadwoziem typu SUV stanowią prawie 64% łącznych dostaw nowych samochodów marki Porsche.

W poprzednim kwartale Porsche dostarczyło na rynek światowy łącznie 53 125 nowych samochodów. W porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego zanotowany wynik jest niższy o 5%. Pamiętajmy jednak, że tegoroczne wyniki sprzedaży będą pod silną presją sytuacji epidemiologicznej.

Wśród najpopularniejszych modeli marki Porsche liderem zostało Cayenne z wynikiem 18 417 egzemplarzy. Na drugim miejscu plasuje się mniejszy brat typu SUV – Macan (15 547 sztuk). Sprzedaż 911-tki po pierwszym kwartale tego roku wyniosła 8482 dostarczone egzemplarze. Jest to wynik lepszy od ubiegłorocznego aż o 16%.

Warto zaznaczyć również wyniki sprzedaży przełomowego Porsche Taycan. W pierwszym kwartale tego roku sprzedano łącznie 1391 egzemplarzy tego modelu.

Źródło:samar

Komentarze