Po miejskiej Aronie i kompaktowej Atece Seat zaprezentował SUV-a klasy średniej, Tarraco. Hiszpański producent przygotował ofertę w taki sposób, że każdy znajdzie coś dla siebie.
Popularność aut o zwiększonym prześwicie nie mija. SUV-y różnych gabarytów ciągle sprzedają się jak ciepłe bułeczki. Nic dziwnego, że producenci kompletują swoje oferty o SUV-y różnych wielkości. Klienci Starego Kontynentu docenili nie tylko ich modny charakter. Auta tego typu mają liczne praktyczne zalety. Wsiadanie i wysiadanie, wygodna pozycja za kierownicą, dobra widoczność i ilość miejsca porównywalna do niższych odpowiedników. Już dziś co trzeci samochód osobowy rejestrowany w Europie to SUV!
ATECA
Seat obserwując aktualne trendy, systematycznie wzbogaca swoją gamę o najbardziej pożądane przez klientów modele z większym prześwitem. Prekursorem w tym aspekcie był kompaktowy model Ateca. Auto zbudowano na tej samej płycie podłogowej co odpowiedniki grupy VAG – Kodiaq i Tiguan. Ateca, jak przystało na hiszpański rodowód wyróżnia się na tle licznych konkurencyjnych aut ciekawą linią nadwozia i przestronnym wnętrzem.
Do napędu auta użyto jednostki benzynowe TSI o pojemności 1,0 litra – 115 KM, 1,5 litra i mocy 150KM oraz 2,0 litra i o mocy 190KM. Z jednostek diesla do dyspozycji mamy sprawdzoną jednostkę 2,0 TDI o mocy 150KM. Warianty 150-konne możemy zestroić z 7 stopniową automatyczną skrzynią biegów DSG i napędem na cztery koła.
Auto dostępne jest w czterech wersjach wyposażeniowych : Reference, Style, Xcellence i FR. Cennik otwiera 115-konna jednostka benzynowa w wersji Reference w kwocie 81 700zł*.
Model Ateca jest również pierwszym autem sportowej marki Seat’a – CUPRA. Już w tym tygodniu na łamach naszej redakcji pojawi się test tego auta. Jesteście ciekawi jak Robert ocenił nową Ateca Cupra?
ARONA
W 2017 roku do gamy modelowej dołączyła mniejsza Arona. Nazwa „Arona” kontynuuje tradycję marki w zakresie tworzenia nazw nowych modeli od regionów i miast w Hiszpanii. Arona to gmina i miasto na Teneryfie. Auto zbudowano na platformie MQB-A0, która wykorzystana została do budowy m.in. piątej generacji modelu Ibiza oraz szóstej generacji Volkswagena Polo. Małe, miejskie i praktyczne a dodatkowo niezwykle ciekawe stylistycznie. Hiszpański producent zadbał o to, aby każdy mógł skonfigurować auto według własnych upodobań. Możliwości personalizacji są bardzo rozbudowane.
Do napędu auta użyto jednostki benzynowe TSI o pojemności 1,0 litra – 95 i 115 KM oraz 1,5 litra i mocy 150KM. Jednostkę 115-konną zestroimy z manualną oraz 7 stopniową automatyczną skrzynią biegów – DSG. Proponowane jednostki benzynowe są na tyle ekonomiczne – spalanie na poziomie ok 6 litrów – i dynamiczne, że rozglądanie się za jednostkami wysokoprężnymi nie ma sensu.
Auto dostępne jest w pięciu wersjach wyposażeniowych : Reference, Style, FULL LED, Xcellence i FR. Cennik otwiera 95- konna jednostka benzynowa w wersji Reference w kwocie 66 200zł*.
TARRACO
W ubiegłym roku gama stała się kompletna. Model Tarraco to SUV klasy średniej. Tarraco zamyka pierwszą fazę ofensywy produktowej SUV-ów SEAT-a. Auto konstrukcyjnie bazuje na tej samej platformie co VW Tiguan Allspace – modularnej MQB. Tarraco wyróżnia się na tle mniejszych modeli: Arony czy Ateki. To właśnie on zapowiada nowy język stylistyczny, rozwinięcie którego zobaczymy w przyszłym roku przez kolejną generację Leona. Podobnie do mniejszej Ateki, auto opcjonalnie uzbroimy w napęd na wszystkie koła. Wymiar praktyczny, nie odbiega od Skody Kodiaq czy Tiguana Allspace. Tutaj również dokupimy trzeci rząd siedzeń, a przestrzeni jest nawet więcej.
Do napędu auta użyto jednostki benzynowe TSI o pojemności 1,5 litra – 150 KM oraz 2,0 litra i mocy 190KM. Jeżeli chodzi o diesla, do dyspozycji mamy sprawdzoną jednostkę 2,0 TDI o wariantach mocy 150KM i 190 KM. Auto możemy zestroić z 7 stopniową automatyczną skrzynią biegów – DSG i napędem na cztery koła – 4DRIVE.
Auto dostępne jest w dwóch wersjach wyposażeniowych : Style, Xcellence. Cennik otwiera 150-konna jednostka benzynowa w wersji Style w kwocie 121 800zł*.
Rozmiarówka
Arona, Ateca i Tarraco to reprezentanci segmentu B-SUV, C-SUV i D-SUV. Zestawiając te trzy modele z autami z tradycyjnym prześwitem, Arona odpowiada małej Ibizie, Ateca Leonowi, a Tarraco? Odpowiednikiem jest tu Alahambra. Dane z rynku są jednoznaczne. Segment van-ów umiera. Dlatego, również hiszpański producent nie przewiduje kontynuacji Alahambry. Jeżeli ktoś planuje wymienić jednego dużego Seata na drugiego, będzie musiał kupić sobie Tarraco. To nic złego. Tarraco podobnie do mniejszych braci jest naprawdę udaną konstrukcją i warto go bliżej poznać.
- ARONA – 414 cm
- ATECA – 436 cm
- TARRACO – 474 cm
A jak Wam podoba się rodzina SUV-ów Seata? Podziel się opinią w komentarzu.
Źródło: seatmedia
*podane ceny pobrane z aktualnych cenników obowiązujących od 01.03.2019r. Odwiedzając dealera możemy liczyć na indywidualne warunki cenowe.
Komentarze