Na scenę wkracza trzeci, a zarazem najmniejszy SUV marki. Škoda Kamiq mierzy zaledwie 4,2 m, a jej rozstaw osi to niespełna 2,6 m. Czy tak zgrabne auto ma szanse zrewolucjonizować rynek?
Stylistyka marki w poszczególnych segmentach jest zbieżna. Taki wniosek możemy wysnuć, obserwując chociażby SUV-y czeskiej marki. Pomimo wspomnianego podobieństwa nawet w takim aucie jak Škoda Kamiq da się znaleźć kilka różnic stylistycznych. Są to m.in.: dzielony na dwie części układ LED-ów z wąskim pasem świateł do jazdy dziennej umieszczony nad reflektorami głównymi, kierunkowskazy, które różnią się od tych znanych z Kodiaqa czy Karoqa, oraz napis ŠKODA umieszczony w centralnym miejscu pokrywy bagażnika zamiast klasycznego loga.
Cyfrowy Kamiq
Deska rozdzielcza Škody Kamiqa wpisuje się w koncepcję projektową nie tylko marki, ale także rynku. Sercem wnętrza jest delikatnie wystający ekran, służący do obsługi systemu inforozrywki. Poniżej niego znajdują się kratki nawiewu, a jeszcze niżej panel do sterowania układem klimatyzacji. Rzec można: simply & clever. To jednak nie jedyne udogodnienia, w jakie można wyposażyć auto. Jeśli zdecydujemy się na doposażenie samochodu w wirtualny kokpit, otrzymamy auto nie tylko wszechstronne, lecz również niezwykle nowoczesne.
Uniwersalizm MQB
Kamiq osadzony został na jednej z wersji modułowej platformy MQB. Według zapewnień producenta pojazd ten zapewniać ma przestronność godną Škody. Rozstaw osi tego kompaktowego SUV-a wynosi 2 651 mm, a długość 4 241 mm. Pojemność bagażnika oszacowana została na 400 litrów, z możliwością powiększenia tej przestrzeni do 1 395 litrów.
Gama silnikowa
Silniki oferowane w Škodzie Kamiqu wyposażone są w bezpośredni wtrysk paliwa oraz turbodoładowanie .To jednak nie wszystko. Do tego mamy funkcje odzyskiwania energii podczas hamowania oraz układ start-stop. Wersje benzynowe to jednostki 1.0 TSI o mocy 95 i 115 KM oraz dysponujący układem dezaktywacji cylindrów silnik 1.5 eco TSI/150 KM. Dla zwolenników diesla przygotowano natomiast propozycję w postaci wersji 1.6 TDI/115 KM, którą można zestawić również z siedmiostopniową przekładnią dwusprzęgłową DSG. Dodatkowo jest zasilana gazem ziemnym odmiana 1.0 G-Tec o mocy 90 KM.
źródła: informacja prasowa, SAMAR
Komentarze