Nie od dziś wiadomo, że Apple jest mistrzem marketingu. Jego strategii uczy się wielu producentów, w tym choćby OnePlus, który przy okazji każdego modelu wypuszcza co najmniej jedną dodatkową wersję kolorystyczną – już po premierze. Tę zagrywkę ponownie zastosuje Apple w celu pobudzenia sprzedaży swoich smartfonów.

Nachodzą czerwone iPhone’y

Niedługo świat ujrzy całkowicie nowa rodzina Galaxy S10. Samsung szykuje w tym roku potężną ofensywę, czego w pełni świadomy jest kalifornijski gigant. Rywal dla iPhone’a XR? Samsung Galaxy S10e zapowiada się fantastycznie, potwierdza to każdy kolejny przeciek. Godnymi przeciwnikami dla iPhone’ów XS oraz XR z pewnością będą kolejno Samsung Galaxy S10 oraz S10+. Z kolei dla iPada (2018) wymagającym rywalem zdaje się być zaprezentowany wczoraj Galaxy Tab S5e.

Samsung Galaxy S10e
Samsung Galaxy S10e
Samsung Galaxy Tab S5e
Samsung Galaxy Tab S5e
Samsung Galaxy S10+
Samsung Galaxy S10+

Nic zatem dziwnego, że Apple za wszelką cenę stara się zawalczyć z nadchodzącymi produktami Koreańczyków. A skoro premiera nowych urządzeń nie wchodzi w grę, pozostaje jedno – wprowadzić nowy kolor! Tak w najprostszy sposób można sięgnąć do portfeli klientów. Wiele osób kupujących elektronikę nie zwraca najmniejszej uwagi na parametry techniczne, już nawet nie mówiąc o porównaniu jej do konkurencji. Liczy się tylko fajny, wyróżniający kolor oraz jabłuszko na tyle. Z pewnością macie wśród znajomych osobę, która postępuje dokładnie w ten sposób.

Apple szuka okazji w Chinach

To właśnie Państwo Środka stanowi dla amerykańskiego producenta największą bolączkę. W ostatnim kwartale 2018 roku Apple sprzedało tam o aż 20% mniej smartfonów niż w analogicznym okresie w roku 2017. I to właśnie tam początkowo (?) pojawi się czerwona wersja – China Red, która ma poprawić słabe wyniki sprzedaży w tym kraju. Nie wiadomo, czy ani kiedy nastąpi ewentualna ekspansja nowego koloru na pozostałe rynki, w tym europejskie.

iPhone XR jest dostępny w wersji PRODUCT(RED) (źródło: Apple)
iPhone XR jest dostępny w wersji PRODUCT(RED) (fot. Apple)

Przypomnijmy, że wszystkie produkty firmy Apple oznaczone symbolem PRODUCT(RED) wspierają walkę z AIDS oraz HIV. Producent z każdego sprzedanego produktu tej linii przeznacza 1% na fundacje walczące z tymi chorobami. Na rynku obecny jest iPhone XR, który oferowany jest w czerwonej wersji. Pozostałe iPhone’y sprzedawane są na razie w kolorach gwiezdnej szarości, srebrnym oraz złotym.

źródło: Phonearena

Komentarze