Orlen wychodzi naprzeciw wymaganiom użytkowników samochodów elektrycznych. Pierwsza ładowarka powstała na stacji polskiej sieci w Siewierzu. Już teraz kierowcy podróżujący na trasie Katowice – Warszawa mogą tam uzupełnić poziom energii w bateriach.

Łącznie 50 punktów ładowania do końca 2019 roku

Koncern rozpoczął etap montażu stacji ładowania w ramach projektu inwestycyjnego. W związku z tym do końca przyszłego roku do użytku zostanie oddanych 50 takich punktów. Wedle dalszych zapewnień, Orlen utworzy 150 takich stacji dla użytkowników pojazdów elektrycznych. Co ważniejsze, będą one zlokalizowane zarówno w miastach, jak i przy trasach tranzytowych. Jeszcze w tym roku zostanie otwartych kilka. Nawiasem mówiąc, na początku będą one bezpłatne.

Do końca marca 2019 roku Orlen odda do użytku co najmniej 20 stacji szybkiego ładowania, o mocy 50 i 100 kW.

Orlen przygotowuje się na przyszłość

„Paliwa alternatywne są jednym z najważniejszych trendów nowej mobilności. Jako największa firma paliwowa w Europie Środkowo-Wschodniej musimy dobrze przygotować się na wyzwania z tym związane. Dziś, po okresie wymagających przygotowań i współpracy z wieloma podmiotami, widzimy efekty projektu inwestycyjnego, który pozwoli nam zająć bardzo silną pozycję w tym segmencie rynku. To ważny krok, szczególnie biorąc pod uwagę, że jesteśmy jednym z największych wytwórców energii elektrycznej w Polsce, a nasze produkty petrochemiczne rozwijamy również z myślą o elektromobilności” – mówi Daniel Obajtek, Prezes Zarządu PKN ORLEN.

Ponadto tworzone stacje ładowania będą obsługiwać każdy typ pojazdów elektrycznych oferowanych w sprzedaży w Europie. Ściślej mówiąc, będą one wyposażone w dwa złącza do ładowania samochodu prądem stałym (wtyczki CHAdeMO oraz CCS) oraz w złącze Typ 2 o prądzie przemiennym. Oprócz tego ładowarki o mocy 50, 100, 150 kW będą przystosowane do ładowania samochodów elektrycznych (EV) oraz hybrydowych (PHEV). Na dodatek stacja będzie w stanie obsłużyć do 3 pojazdów jednocześnie. Nad procesem ładowania będzie czuwał sterownik. Innymi słowy: moc będzie przydzielana dynamicznie dla każdego ze stanowisk. Dzięki temu proces ładowania znacznie się skróci.

Schemat rozmieszczenia stacji ładowania pojazdów elektrycznych do końca I kwartału 2019 roku (fot. Orlen)

Poniżej wymieniamy stacje, które do końca I kwartału 2019 roku zostaną wyposażone w stacje ładowania dla pojazdów elektrycznych.

  1. Siewierz, ul. Bytomska 67
  2. Wrocław, ul. Szybowcowa 27
  3. Wrocław, ul. Jedności Narodowej 156
  4. Wrocław, ul. Księcia Witolda 55
  5. Wrocław, ul. Ślężna 129
  6. MOP-y:
    • Sędzinko A2
    • Zalesie A2
    • Aleksandrowice A4
    • Morawica A4
    • Góra Św. Anny A4
    • Wysoka A4
  7. Lgota, ul. Częstochowska 90
  8. Kraków, ul. Mogilska 122
  9. Sucha, ul. Radomska 18
  10. Rybnik, ul. Gliwicka
  11. Częstochowa, ul. Warszawska 324/334
  12. Częstochowa, ul. Św. Barbary 105
  13. Katowice, ul. Piotrowicka 92
  14. Dąbrowa Górnicza, ul. Katowicka 30
  15. Bytom, ul. Chorzowska 90

 

źródło: Orlen, materiały prasowe

Komentarze