Niemieccy producenci są na najlepszej drodze, by ich samochody elektryczne dogoniły amerykańską Teslę, a nawet przejęły pozycję lidera.

Według najnowszych badań rynku, do 2021 roku Tesla może stracić pozycję jedynego potentata na rynku pojazdów elektrycznych. I to właśnie na rzecz takich koncernów, jak Daimler AG, Volkswagen AG, BMW AG. Będzie to możliwe dzięki odpowiedniemu planowaniu produkcji, rozwojowi baterii, szerokiej sieci dostawców podzespołów, nawiązanym do tej pory relacjom z partnerami i inwestorami, a także zapleczom finansowym wyżej wspomnianych firm. Nie oszukujmy się, Tesla nie może się pod tymi względami równać z gigantami rynku motoryzacyjnego.

Z analiz PA Consulting Group wynika, że w 2019 roku Tesla wciąż pozostanie numerem jeden. Jednak do 2021 roku, gdy rynek samochodów elektrycznych wypełni się modelami konkurencji, amerykańskie przedsiębiorstwo spadnie na siódme miejsce. Ma ustąpić miejsca Daimlerowi, za którym będą podążali BMW, sojusz Renault Mitsubishi Nissan oraz Volkswagen.

Zmiany na rynku samochodów elektrycznych

Przewidywania PA Consulting na temat pozycji poszczególnych producentów na rynku pojazdów elektrycznych przedstawiają się następująco.

Rok 2019:

  1. Tesla
  2. Renault / Nissan / Mitsubishi
  3. BMW
  4. Hyundai / Kia
  5. Daimler
  6. Volvo
  7. Volkswagen

Rok 2021:

  1. Daimler
  2. BMW
  3. Renault / Nissan / Mitsubishi
  4. Volkswagen
  5. Volvo
  6. Toyota
  7. Tesla

Autor powyższego zestawienia tłumaczy swoje wizje niskich notowań Tesli kłopotami producenta z Modelem 3 i niepewną wizją przyszłości finansowej firmy. Thomas Gottle, szef PA Consulting zauważa, że „Realizacja celów emisji CO2 i poprawa osiągów samochodów elektrycznych idą ze sobą w parze. […] Jednakże dla producentów oznacza to również wielką potrzebę działań w zakresie organizacji i personelu”.

Czy angielska firma z 75-letnim doświadczeniem w zakresie konsultacji w temacie zarządzania, technologii i innowacji będzie miała rację? Czy Tesla jako pionier i niezaprzeczalny lider rynku samochodów elektrycznych spadnie na szary koniec stawki ustępując miejsca obecnym gigantom branży motoryzacyjnej? Dowiemy się już za trzy lata.

Źródło: Automotive News.

Komentarze