Honda zaprezentowała nowe wcielenie modelu Jazz. Auto zachowa formę pięciodrzwiowego połączenia minivana z hatchbackiem. To dobrze.

Nowa Honda Jazz, znana również na światowych rynkach jako Honda Fit zadebiutowała podczas tegorocznych targów motoryzacyjnych w Tokio. Samochód wejdzie do sprzedaży na początku przyszłego roku.

Czwarta generacja zbudowana została na całkowicie nowej platformie z zupełnie nowym hybrydowym układem napędowym e:HEV. Fani modelu z przyjemnością usłyszą również, że nowa Honda Jazz zachowa komfort, przestrzeń i praktyczne właściwości, które tradycyjnie odróżniają samochód od rywali w tej klasie.

Nowy Jazz nawiązuje do tematyki znanej dotychczasowym właścicielom dzięki kształtowi przypominającemu MPV maksymalizującemu przestrzeń wewnątrz. Co się zmieniło stylistycznie? Z przodu znajdziemy większe reflektory i zderzaki i mniejszy słupek A. Z tyłu natomiast pionowe światła poprzedniej wersji Jazz zostały porzucone na rzecz bardziej konwencjonalnych poziomych jednostek umieszczonych pod tylną szybą. Tylna klapa wnika głęboko w tylny zderzak – podobnie jak to miało miejsce w poprzednim modelu. Jazz ma zachować podobne wymiary zewnętrzne mierząc około 4 metrów długości.

Jazz Crosstar

Nowa generacja otrzyma również wersję specjalną – Jazz Crosstar. Otrzymamy wtedy auto o charakterystyce mini-SUV. Jej wyróżnikiem są relingi dachowe, nieco zwiększony prześwit i czarne plastikowe okładziny nadkoli. Honda zapowiada również, że wnętrze Crosstar ma „wodoodporną tapicerkę”. Ciekawe prawda? Rozlana kawa nie będzie stanowić problemu, bo o brodzeniu w wysokiej wodzie raczej nikt nie myśli.

Hybryda e:HEV

Główną atrakcją nowej Hondy Jazz jest  układ hybrydowy e:HEV. Jazz to pierwsza Honda, która korzysta z nowej technologii, i pierwszy model, który otrzymał oznaczenie „e”. Ponieważ celem Hondy jest zaoferowanie całkowicie zelektryfikowanej gamy modeli w Europie do 2022 roku, oznaczenie „e” to termin, o którym usłyszymy znacznie częściej w niedalekiej przyszłości. W nowym Jazzie nie będą oferowane już silniki wyłącznie benzynowe lub wysokoprężne. Dokładne szczegóły na temat systemu e: HEV pozostają jeszcze nieznane.

Oczekujemy jednak, że producent zastosuje konfigurację podobną do i-MMD używanego przez SUV-a CR-V. W rezultacie, w typowych sytuacjach podczas jazdy, silnik spalinowy zostanie wykorzystany jako generator i zamiast bezpośrednio napędzać koła, wysyła ładunek do silnika elektrycznego, który uzupełnia niewielką baterię. Gdy potrzebna jest większa wydajność, silnik może napędzać koła bezpośrednio za pomocą przekładni o stałym przełożeniu. Chociaż większy CR-V wykorzystuje 2,0-litrowy silnik w układzie hybrydowym, oczekujemy, że Jazz zastosuje jednostkę spalania o znacznie mniejszej pojemności, ze względu na mniejszy rozmiar i mniejszą wagę.

Wnętrze

Wewnątrz Honda starała się zachować imponującą przestronność z poprzedniego modelu Jazz, dodając jednocześnie bardziej zaawansowaną technologię. Hybrydowy układ napędowy został umieszczony w podwoziu i wnęce silnika ze zbiornikiem paliwa zamontowanym pośrodku samochodu, tak aby uniknąć wpływu na pomieszczenie dostępne dla pasażerów.

Kabina posiada centralny wyświetlacz z trzema dużymi fizycznymi elementami sterującymi klimatyzacji poniżej i cyfrowym zestawem wskaźników przed kierowcą. Honda mówi nam, że ekran dotykowy oferuje sterowanie machnięciem w stylu smartfona oraz że wbudowane są zarówno Apple CarPlay, jak i Android Auto. Po raz pierwszy te i inne aplikacje do pobrania będą działały w samochodzie za pośrednictwem połączenia bezprzewodowego.

Jazz zyskuje również nowe siedzenia z szerszymi oparciami, które zostały zaprojektowane w celu zmniejszenia zmęczenia na dłuższych trasach oraz nowe głębsze tylne siedzenia w celu zwiększenia komfortu dla osób z tyłu. Popularna konstrukcja Hondy Magic Seat pozostaje.

Po stronie bezpieczeństwa znajduje się ulepszony system czujników z kamerą HD, stanowiącą podstawę pakietu bezpieczeństwa aktywnego Honda Sensing. Umożliwia to ulepszony system hamowania przeciwdziałającego kolizjom (CMBS), który może teraz wykrywać pieszych i rowerzystów w nocy i reagować na nadjeżdżające pojazdy jadące na ścieżkę Jazz. Ponadto system Adaptive Cruise Control (ACC) może teraz działać w ruchu miejskim i korkach, utrzymując samochód na pasie i zachowując odległość do samochodu z przodu.

A jak Tobie podoba się nowy Jazz? Podziel się w komentarzu poniżej.

Źródło: autoexpress

Komentarze